fbpx
Now Reading
BXC Travelers Beri Nafas Baharu & Hidupkan Lagi Agro-Travel

BXC Travelers Beri Nafas Baharu & Hidupkan Lagi Agro-Travel

BXCT akan mengambil bahagian dalam Pameran MAHA 2022 untuk memperkenalkan AGREX secara rasmi kepada pasaran tempatan dan menjana minat dalam program itu di kalangan orang awam.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Sejak akhir-akhir ini, pertanian mampan telah menjadi isu utama dalam skala sosial, budaya serta kerajaan dengan pembuat dasar dan syarikat membahaskan cara untuk menangani isu keselamatan makanan, pengeluaran mampan, dan trend orang yang mengamalkan hobi seperti membuat kompos bagi memerangi masalah.

Hasil daripada minat yang semakin meningkat dalam pertanian lestari, BXCT telah menunjukkan peluang dalam pasaran untuk mengembangkan pergerakan ini dan mengubah cara masyarakat moden melihat pertanian.

Ia menjadikan lebih ramai yang berminat dan terlibat dalam mempraktikkannya sendiri. Ini akan membantu memudahkan impak secara besar-besaran sekaligus selaras dengan aspirasi BXCT sendiri iaitu menggerakkan masyarakat ke arah masa depan lebih mampan.

Sebagai tindak balas kepada jurang dalam pasaran ini, BXCT telah bekerjasama dengan MARDI CORP untuk menghasilkan AGREX – satu inovasi yang bertujuan untuk mengubah persepsi orang ramai terhadap industri pertanian dengan memudahkan sesi berasaskan pembelajaran yang menyeronokkan dengan jurulatih dan pendidik profesional berhubung dengan pertanian mampan.

AGREX menawarkan pelajar, guru dan sekolah peluang untuk memainkan peranan dalam pembelajaran, membentuk dan mengembangkan masa depan lebih mampan melalui satu siri program pendidikan yang holistik; memperkasakan pelajar untuk mengamalkan pertanian di rumah melalui platform yang didorong oleh teknologi terkini.

Sebagai sebahagian daripada Kumpulan BOXCUBE, BXCT berharap dapat meletakkan Malaysia sebagai hab bagi agropelancongan di peringkat serantau dan global.

BXCT akan mengambil bahagian dalam Pameran MAHA 2022 untuk memperkenalkan AGREX secara rasmi kepada pasaran tempatan dan menjana minat dalam program itu di kalangan orang awam, serta tokoh yang relevan dalam industri pertanian dan agropelancongan.

Adalah menjadi harapan kami bahawa AGREX akan mempunyai kesan transformasi dalam kalangan masyarakat bandar tempatan, memacu mereka untuk memperjuangkan kemampanan dan menerima pertanian sebagai sebahagian daripada kehidupan seharian.

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.