fbpx
Now Reading
Kedai Starbucks Terbesar Di Dunia Dibuka Di Tokyo

Kedai Starbucks Terbesar Di Dunia Dibuka Di Tokyo

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Starbucks telah membuka kedai terbesarnya di dunia pada hari Khamis, 28 Febuari lalu. Cawangan ‘Reserve Roastery’ yang kelima di dunia ini dibuka di kejiranan Nakameguro, Tokyo.

Cawangan terbaru ini meliputi bangunan empat tingkat dan berkeluasan 32,000 kaki persegi. Menariknya, para pelanggan bukan sahaja berpeluang duduk menikmati kopi malah ruang untuk mengadakan majlis turut disediakan melalui tempahan. Seleksi kopi dan teh dengan lebih banyak pilihan turut tersedia di cawangan terbesar ini.

Starbucks ini juga mempunyai bar teh Teavana terbesar dan ruang komuniti pertama untuk mengadakan majlis turut disediakan melalui tempahan. Seleksi kopi dan teh dengan lebih banyak pilihan turut tersedia di cawangan terbesar ini.

Ia menjanjikan pengalaman kelas tinggi dengan menu kopi premium, teh dan koktel, yang direka oleh arkitek terkenal Jepun Kengo Kuma, yang juga merupakan arkitek untuk Stadium Nasional baru Tokyo yang akan menjadi tuan rumah Sukan Olimpik tahun 2020.

“The Roastery menandakan komitmen kami untuk memupuk momen hubungan manusia melalui secawan kopi dan menggunakan detik-detik ini untuk mewujudkan impak sosial yang positif kepada pelanggan kami” kata Takafumi Minaguchi, ketua pegawai eksekutif Starbucks Jepun.

Dalam masa terdekat, Starbucks Reserve Roastery Tokyo akan menjadi lokasi Persatuan Kopi Spesifik yang pertama di rantaian kopi-kopi dan juga menawarkan latihan untuk pembuat kopi professional.

Gambar: The Vocket

Ia dijangka memanggang lebih daripada 680,000kg kopi setiap tahun untuk pasaran Jepun, sehingga purata 31 beg gelas yang mempunyai berat 60 kg setiap satu yang dibungkus di tapak setiap hari.

Apabila pelanggan memasuki cawangan Starbucks ini, dengan pelan lantai terbuka yang lapang, mereka akan disambut oleh peti kopi Starbucks Roastery terbesar di dunia, iaitu sebuah kapal empat tingkat, 17m tinggi yang diperbuat daripada tembaga yang berwarna merah gelap di mana biji kopi dibiarkan berehat selepas proses pemanggang.

Gambar: The Vocket

Starbucks Reserve Roastery Tokyo beralamat di 2-19-23 Aobadai, Meguro-ku, Tokyo.

Sumber: Straits Time

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.