fbpx
Now Reading
J.Satine Tawar Konsep Kediaman Mampu Milik Dengan Gaya Hidup Selebriti. Cantik!

J.Satine Tawar Konsep Kediaman Mampu Milik Dengan Gaya Hidup Selebriti. Cantik!

Pembangunan ini membabitkan tapak seluas 9.2 ekar (3.72 hektar) yang dinamakan J.Satine dan terletak di lokasi strategik di tengah-tengah bandar Setapak, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Memiliki rumah sememangnya merupakan impian buat setiap orang.

Namun memandangkan pembelian rumah merupakan salah satu pelaburan tertinggi dan mungkin mengambil masa yang lama untuk diselesaikan, adalah penting untuk melakukan penyelidikan terlebih dahulu.

Ini kerana pemilihan tempat tinggal tidak kira untuk anda seorang atau bersama keluarga, kriteria utama pastinya lokasi dan ruangan luas yang selesa.

Walau bagaimanapun, terdapat pelbagai garis panduan yang perlu dititikberatkan sebelum membeli rumah. Ini kerana pembelian ini akan mempengaruhi gaya hidup seseorang. Sebagai contoh, jikalau anda bercadang untuk memiliki kediaman di sesuatu kawasan pilihan, anda harus memastikan sudah bersedia untuk komited di lokasi berkenaan. Melainkan, unit kediaman yang dibeli itu ingin dijadikan sebagai aset dan disewakan kepada orang lain.

Pendek kata, ia bergantung kepada keupayaan kewangan, lokasi, dan juga keperluan peribadi seseorang sebagai pemilik dan pembeli kediaman.

Mengapa Penting Untuk Memiliki Kediaman Yang Selesa?

Menurut pandangan kami, buat mereka yang pada saat ini sedang sibuk mengendalikan kerjaya di ibu kota, kepentingan utama adalah untuk memiliki ruang kediaman yang selesa serta ruang peribadi yang mencukupi. Ini kerana ruangan tersebut akan digunakan untuk beristirahat setelah seharian bekerja. Apabila pulang ke rumah, itulah masanya untuk menikmati ruangan rumah yang selesa, pemandangan yang menenangkan dan tidak menyerabutkan.

Gambar sekadar hiasan.

Tidak dinafikan, pelbagai pilihan yang tersedia buat pembeli hartanah di mana anda diberikan pilihan untuk membeli unit di bangunan lama dengan harga yang lebih murah. Malah, ada juga yang lebih menggemari untuk memiliki kediaman unit sub-sale sebelum ia siap dibina.

Walau bagaimanapun, apa jua keputusan yang bakal dibuat, ia akan memainkan peranan penting jikalau anda ingin berulang-alik ke tempat kerja. Sebagai contoh, pejabat anda adalah di Kuala Lumpur, anda tinggal di Sungai Buloh. Jauh juga untuk berulang-alik setiap hari.

Akan tetapi, jika anda memiliki alasan yang lebih kukuh untuk tinggal di tempat lebih jauh daripada pejabat, ia adalah terpulang kepada keputusan yang dibuat. Mungkin ada beberapa sebab peribadi yang tidak boleh dielakkan.

J.Satine Miliki Konsep Impian Anak Muda & Bekeluarga Moden Di Lokasi Strategik, Bandar Setapak

Untuk anda yang masih tidak tahu kediaman manakah yang sesuai untuk dimiliki, team BuzzKini baru-baru ini ada singgah di sebuah unit projek iaitu J.Satine di The Ark by Platinum Victory. Bila masuk je dalam unit showroom projek berkenaan, memang kami terpaku.

Rumah contoh dengan reka bentuk inspirasi selebriti tempatan, Elfira Loy dan Jovane ini mengetengahkan konsep berkeluarga yang amat selesa dan sesuai untuk anda yang mempunyai cahaya mata. Malah, buat golongan bujang pun sesuai oleh kerana ruangan tidak terlalu besar dan boleh dikatakan lebih daripada mencukupi untuk tinggal bersendirian.

Untuk anda yang ingin memiliki unit kediaman ala selebriti terkenal tanah air, iaitu Elfira Loy, anda boleh lihat sendiri unit rumah contoh J.Satine ini. Konsep yang diketengahkan adalah urban dan begitu menarik.

Antara kemudahan lain yang ditawarkan adalah kawasan strategik, praktikal dan juga komuniti pintar. Kediaman bersaiz 800 kaki persegi ini memiliki 3 bilik tidur, 2 bilik air, ruangan yang selesa untuk anda yang menginginkan gaya hidup seimbang di tengah bandar.

Projek ini juga bakal memaparkan konsep pembangunan yang menarik dengan suasana persekitaran gaya hidup sempurna, selesa dan harmoni.

Fasiliti Yang Ditawarkan Oleh J.Satine

Untuk bahagian fasiliti pula, bagi kami sangatlah memuaskan hati. Ini kerana pelbagai fasiliti mudah akses akan disediakan buat pemilik rumah, contohnya seperti kolam renang, gelanggang bola keranjang, bilik permainan, gimnasium, taman rekreasi, taman permainan, dan banyak lagi.

Suasana komuniti yang mesra juga adalah penting. Maklumlah, kita nak tinggal di sesuatu kawasan itu dalam tempoh yang lama. Bukan setahun, dua sahaja.

Yang menariknya kesemua ciri komuniti pintar seperti tempahan fasiliti, bantuan kecemasan, interkom digital dan bayaran penyelenggaraan rumah turut ditawarkan di J.Satine menerusi aplikasi digital semua dalam satu, JaGaApp.

Hanya dengan hujung jari anda boleh mengakses kesemuanya. Mudah bukan?

@buzzkini Konsep gaya hidup selebriti, Elfira Loy & Jovane. Lawa, moden dan mampu milik! #konsep #moden #berkeluarga #strategik #praktikal #komunitipintar #gayahidup #seimbang #mesra #selebriti #trendingnewsmalaysia #beritaditiktok #newattiktok #beritaterkini #tahukahanda #fyp #tiktokmalaysia #beritaviral #beritamalaysia #malaysia #showunit #thearkbyplatinumvictory #jsatine #platinumvictory #kualalumpur #elfiraloy #jovanne ♬ original sound – BuzzKini

Apa tunggu lagi? Hubungi 0111 722 5556 atau layari www.jsatine.com.my untuk mengetahui maklumat lebih lanjut!

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.