Now Reading
Takziah! Rupanya Ini Punca Bekas PA Aliff Syukri Meninggal Dunia

Takziah! Rupanya Ini Punca Bekas PA Aliff Syukri Meninggal Dunia

Raby=u lalu peminat dunia hiburan dikejutkan dengan pemergian salah seorang bekas kakitangan kepada usahawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Muhammad Ghazali Hj Mat Lawi atau lebih dikenali sebagai Ghazi .

Berita mengenai pemergian Ghazi mula mendapat liputan meluas selepas dikongsikan oleh Datin Shahida, isteri kepada Datuk Seri Aliff Syukri menerus satu muat naik di Instagramnya.

Menurut Datin Shahida, dia berasa sangat sedih kerana dia telah menganggap Ghazi seperti adik kandungnya sendiri.

“Dukacita saya maklumkan, bekas kakitangan saya yang amat saya sayangi, seperti adik saya sendiri, Muhammad Ghazali B Hj Mat Lawi telah kembali ke rahmahtullah sebentar tadi.

“Mari sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah dan sama-sama doakan rohnya dicucuri rahmat, diampunkan dosanya, dilapangkan kuburnya ditempatkan di kalangan mereka yang beramal soleh..

“Saya akan rindukan awak Ghazi. Saya sayang awak tapi Allah lebih sayang awak,” tulisnya menerusi Instagram (IG) milik Datin Shahida sendiri.

Berpunca dari Appendiks pecah

Terdahulu seorang lagi bekas pembantu peribadi usahawan tersebut iaitu Melati Abdul Ghani atau lebih dikenali dengan panggilan Kak Mel mendedahkan Ghazi berada dalam keadaan tenat selepas apendiksnya pecah menyebabkan kuman merebak ke paru-paru.

“Semoga @ghazi_ml diberi keajaiban. Pagi tadi saya dapat call dari abang Ghazi bahawa beliau tengah tenat sekarang.

“Disebabkan apendiks beliau pecah dan kuman dah merebak ke paru-paru beliau. Semoga beliau diberi kekuatan dan kesembuhan.

See Also

“Akak pun ingin memohon maaf jika selama kita bersama menjalankan tugasan akak ada terkasar bahasa dan menguris hati.

“Halalkan makan minum. Akak pun maafkan segala kesalahan kau adik,” tulisnya pada tiga hari yang lalu.

Buat video tribute

Dalam pada itu Shahida juga ada berkongsi satu video sebagai tribute khas kepada bekas pembantunyai itu disatu lagi posting berbeza

View this post on Instagram

Kebaikan yang saya akan kenang hingga ke akhir hayat…tiada lagi org yg akan menghiburkan saya jika saya sedih….terima kasih kerana berbakti kepada saya dan keluarga dengan penuh ikhlas dan saya bersyukur dipertemukam dgn insan yg seikhlas beliau.. . Sejak hujung2 PKP hari tu dia mmg x berapa sihat….jadi dia byk berehat di rumah….tapi saya selalu kerap berhubung bertanya khabar…. 2 hari sebelum dia masuk hospital,saya jumpa dia,saya nangis sebab tgk keadaan dia yg lemah…..bila tgk saya nangis dia terus buat ‘lawak’ mcm biasa supaya saya tak terus sedih…..bila saya tgk ig dia x ada gambar lagi kecuali 3 posting terakhir tu saya rasa x sedap hati…saya diamkan dan saya tak tanya dia langsung tentang tu…. . Saya terus berhubung di telefon bg semangat supaya dia sihat…..sehinggalah suatu hari whatsapp saya tidak lagi dibalas dan saya tahu dia telah berada di icu…..Rezeki saya dapat melihat dia semalam dan sempat menitipkan kata2 buatnya….masih tergiang2 kata2 mummy ( ibu gazi) …’Gazi sayang sangat kat datin’ kadang2 makcik saja usik dia pasal datin,marah dia,x boleh langsung cakap pasal datin) 😭😭😭 . Dan akhirnya hari ni Muhammad Ghazali (ghazi) telah kembali kepada penciptanya..Alhamdulillah semua urusan dipermudahkan dan berjalan lancar…..mudahan Allah ampunkan dosa2 nya….dilapangkan kan kuburnya,ditempatkan di kalangan mereka yg beramal soleh,saya yakin arwah cukup bersedia…..kerana saya sangat mengenali dirinya yg sebenar….saya juga bakal menyusul,cuma berbeza waktu… . mari sama2 sedekahkan Al Fatihah (dibaca)buat Muhammad Ghazali B Mat Lawi .

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on

Takziah kami ucapkan kepada keluarga dan sahabat rapat Arwah Ghazi semoga tabah menghadapi ujian ini.

© 2020 BuzzKini. All Rights Reserved.