Now Reading
Nama Siti Nurhaliza Bakal Diabadikan Di Walk Of Fame Adelaide

Nama Siti Nurhaliza Bakal Diabadikan Di Walk Of Fame Adelaide

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Dapatkan isu trending, berita semasa dan berita hiburan terhangat dan terpantas menerusi telegram kami disini !


Siapa yang tidak kenal dengan Penyanyi No 1 Negara, Dato Sri Siti Nurhaliza. Sudah berkecimpung dalam dunia seni sejak berusia 16 tahun, namanya juga begitu besar dan dikenali baik di dalam mahupun luar negara, namun orangnya begitu humble dan ‘low profile’.

Siti Nurhaliza atau lebih mesra disapa dengan panggilan Tokti baru-baru ini mencuri tumpuan ramai apabila tersenarai sebagai 100 Selebriti Asia Pasifik yang paling berpengaruh bersama pengacara dan usahawan, Neelofa.

Namun tidak sampai beberapa minggu, Tokti sekali lagi mendapat pengiktirafan dunia apabila diumumkan oleh Adelaide Festival Center sebagai antara 3 selebriti dan pengkarya yang namanya bakal diabadikan di Walk Of Fame di Sungai Torrens, Adelaide, Australia bagi tahun 2019.

Yang menariknya Tokti terpilih selepas memecahkan rekod undian secara atas talian dan memenangi kategori Public Choice.

Dua lagi selebriti dan penggiat seni yang terpilih bersama Tokti ialah pemuzik (pemain Didgeridoo) terkenal Australia William Barton yang dipilih menerusi kateogiri Pilihan AFCT dan koreaografer Frances Rings yang dipilih menerusi kategori Pilihan Pengkritik.

Lebih mencipta sejarah apabila Tokti adalah rakyat Malaysia pertama yang berjaya terpilih untuk diabadikan namanya disana.

Yang pasti nama Siti Nurhaliza selepas ini bakal menjadi tatapan orang ramai di Walk Of Fame Adelaide sebaris dengan selebriti dan pengkarya tersohor dunia.

Sebagai rekod, setiap tahun Adelaide Festival Center akan menamakan 3 selebriti atau pengkarya terhebat dunia berdasarkan 3 kategori iaitu undian orang ramai, pilihan pengkritik dan pilihan AFCT.

Setakat ini mereka sudah menampilkan 130 nama penggiat seni dunia sejak tahun 1973.

© 2021 BuzzKini. All Rights Reserved.