Now Reading
” Ianya Stres & Memenatkan.. ” – Rowan Atkinson Dedah Tidak ‘Enjoy’ Bawa Watak Mr Bean

” Ianya Stres & Memenatkan.. ” – Rowan Atkinson Dedah Tidak ‘Enjoy’ Bawa Watak Mr Bean

Dapatkan isu trending, berita semasa dan berita hiburan terhangat dan terpantas menerusi telegram kami disini !

Sebut sahaja Mr Bean semua sudah pasti terbayangkan watak ‘selamber’ dan keanak-anakannya yang begitu mencuit hati.

Malah populariti Mr Bean dalam dunia komedi diiktiraf seluruh dunia sejak kemunculan pertamanya pada tahun 1990 iatu bersamaan 30 tahun lalu.

Tak percaya? Lihat sahaja jumlah peminatnya di laman Facebook yang sudah mencecah 86 juta dan turut diikuti 100 juta pengguna FB. Angka tersebut begitu jauh dibandingkan dengan populariti penyanyi muda popular seperti Justin Bieber yang mempunyai 76 juta penyokong dan 86 juta pengikut.

Foto : Facebook.com/MrBean

Sudah penat membawa watak Mr Bean

Namun siapa sangka disebalik kehadirannya di kaca TV ditemani teddy bear berwarna cokelat dan kereta ikonik mini cooper miliknya untuk menghiburkan orang ramai, pembawa watak ‘Mr Bean’, Rowan Atkinson pula berasa sebaliknya.

Foto : WireImage

Menerusi laporan Mirror, Atkinson yang kini berusia 65 tahun mendedahkan dia sebenarnya tidak lagi menikmati atau dalam bahasa mudahnya ‘enjoy’ dengan peranan yang dipegangnya sebagai Mr Bean.

Malah menurutnya dia kini sudah penat dan tidak sanggup lagi untuk membawa watak tersebut yang pernah mengangkat namanya itu.

Tak sabar tunggu watak tersebut berakhir

Sebaliknya pemegang darjah kebesaran Most Excellent Order of the British Empire (CBE) mendedahkan yang dia tertunggu-tunggu dan menantikan peranannya sebagai watak tersebut berakhir.

“Saya tidak begitu seronok membawa watak itu (Mr Bean), berat tanggungjawab yang dipikul sangat tidak menyenangkan,”

See Also

“Saya berasa stres dan letih serta dan ternanti-nanti untuk ianya berakhir” katanya kepada Radio Times dalam satu temu bual.

Rowan Atkinson yang turut mengumukan akan muncul kembali dalam industi hiburan dengan penghasilan filem animasi Mr Bean baharu juga mendedahkan yang dia langsung tidak terkejut dengan kejayaan siri Mr Bean.

“Kejayan Mr Bean tidak mengejutkan saya. Menonton orang dewasa yang tidak tahu perkara relevan dan berkelakuan keanak-secara dasarnya memang melucukan.

“Memang betul (yang) komedi adalah visual bukan lisan semata-mata” katanya lagi

© 2020 BuzzKini. All Rights Reserved.