fbpx
Now Reading
Dikritik Melompat Dalam Keadaan Hamil, Ini Penjelasan Elfira Loy

Dikritik Melompat Dalam Keadaan Hamil, Ini Penjelasan Elfira Loy

Malah dia mengakui lebih selesa menggunakan kasut tinggi kerana kerap tersadung bila mengunakan kasut flat.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Sejak semalam nama Elfira Loy telah menjadi sebutan warganet apabila dia memuat naik satu video di laman Instagram yang menunjukkan aksi berbahaya melompat di sebuah kolam renang.

Lebih menimbulkan rasa seriau orang ramai apabila pelakon yang sedang sarat mengandung anak kedua itu dilihat mengenakan kasut tumit tinggi ketika melakukan aksi lompatan itu.

Elfira perjelas punca lakukan aksi berkenaan

Teruk menerima kecaman, Elfira menerusi satu hantaran di IG Story kemudiannya tampil menjelaskan punca dia melakukan aksi berkenaan.

Menurut Elfira, dia sebenarnya sudah lama mengidam untuk melakukan lompatan berkenaan. Jelasnya perasaan itu sama seperti perasan mengidam yang dialami ibu hamil lain antaranya perasaan ini memakan sabun.

“Rasa nakkk sangat. Rasa nak yang macam orang mengidam nak makan sabun tu. Saya rasa mengidam sebab dah plan nak lompat.

“Saya memang fikir semalaman nak buat ke tak, dan saya tidak cadangkan untuk lompat bagi sesiapa yang tidak berani.

“Jika nak fikir ‘kalau jadi apa-apa’ banyak lagi kalau dekat semua perkara yang boleh terjadi, jadi saya percaya Allah lindungi saya.

Lebih selesa kasut tumit tinggi sebab selalu tersadung bila guna kasut flat

“Tentang kasut pula saya lebih banyak tersadung jika mengunakan kasut flat dan kasut sukan daripada kasut tumit tinggi. Sebab itu, saya boleh berlari menggunakan kasut tumit tinggi dan perkara ini diketahui oleh semua rakan-rakan terdekat,” kata Elfira.

Foto: IgStory Elfira Loy

Saya dah tua dan dah tak kisah

Tambahnya lagi, jika ada netizen yang ingin mengecam perbuatannya itu, dia menyifatkan usianya sudah tua dan sudah tidak kisah jika dikecam kerana itu adalah pilihan mereka.

Foto: IgStory Elfira Loy

Kredit gambar: Instagram (Elfira Loy)

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.