fbpx
Now Reading
Busana Guna Rambut Sebenar, Aina Abdul Akui Mahu Tampil Dengan Kelainan

Busana Guna Rambut Sebenar, Aina Abdul Akui Mahu Tampil Dengan Kelainan

Penampilan Aina yang mengayakan busana berkonsepkan rambut sebenar itu menerima pelbagai komen.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Gaya penampilan Aina Abdul, 28, yang memakai busana direka menggunakan rambut ketika malam konsert di Istana Budaya, Kuala Lumpur pada Sabtu lalu (25 Jun) menerima pelbagai reaksi oleh netizen.

Bagaimanapun, rata-rata penonton dan peminat beranggapan bahawa penampilan unik itu sebenarnya tidak diyakini oleh penyanyi itu sendiri.

Aina lebih gemar tampilkan kelainan

Namun begitu, penyanyi lagu ‘Semalam’ itu mengakui yang dia sememangnya lebih suka menampilkan kelainan selain dapat menonjolkan persona dalam dirinya.

“Pakai baju in seperti impian menjadi kenyataan. Dibuat dan dipilih dengan butiran oleh team saya. Banyak saya terima komen, apabila saya jadi berlainan, orang sangka saya tak yakin dengan diri sendiri.

Aina Abdul

“Tapi sejujurnya, saya sangat suka menjadi lain, sebab ia membantu saya untuk tonjolkan persona dalam diri saya dan bila ada team yang gila-gila macam saya, proses kreatif jadi makin best,” ujarnya.

Menerima sambutan yang luar biasa

Konsert A Night With Aina Abdul 2.0 yang berlangsung selama dua malam bermula Sabtu lalu hingga Ahad itu telah menerima sambutan yang luar biasa.

Selain daripada kemerduan suaranya yang tidak dapat dinafikan, busana yang menggunakan perincian rambut sebagai material utama turut mencuri tumpuan orang ramai.

Aina menerusi temu bual bersama media berkata, persalinan rona hitam tersebut terhasil daripada perbincangannya bersama penata gaya, Abu Shaef Hamza.

Busana rekaan Malinda Looi itu turut menggunakan lebih daripada 150 unit rambut sebenar yang diimport khas untuknya.

“Baju ini berkonsepkan rambut… seperti mana yang anda lihat memang saya memakai baju rambut. Kami sangat bertuah ada pereka fesyen, Melinda Looi.”

Aina Abdul

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.