fbpx
Now Reading
Termakan Aiskrim Perisa Tikus

Termakan Aiskrim Perisa Tikus

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Nasib malang menimpa seorang wanita di bandar Jiangsu Huaian, apabila dia tergigit ekor tikus ketika menikmati ais krim kegemarannya.

Menurut laporan Shanghaiist, wanita yang dikenali sebagai Yang Xinru berkata, dia mengigit ais krim itu beberapa kali dan mendapati terdapat benda asing ‘berbulu’ di dalamnya.

Dia menyangka okjek tersebut adalah ulat bulu. Kemudian dia meminta rakannya datang untuk memeriksa benda asing tersebut.

Mereka cuba menarik objek tersebut keluar, namun gagal kerana ia melekat terlalu kuat. Namun selepas memerhati, mereka mendapati ianya adalah ekor tikus.

Berikutan itu, wanita itu meminta pampasan dari pasar raya tersebut. Wanita itu menuntut pampasan sebanyak 50,000 yuan (RM30,943.05) atas alasan tergigit ekor tikus tersebut.

“Gila…saya hampir tertelan seekor tikus. Ini bukan perkara main-main yang boleh diselesaikan dengan jumlah ganti rugi yang sedikit,” katanya.

Malangnya, dia dimaklumkan bahawa dia hanya layak menuntut pampasan 1,000 yuan (RM618.86) sahaja.

Terus loya nak makan ais krim lepas tengok gambar ekor tikus. Harap-harap insiden seperti ini tidak berlaku di Malaysia.

Sumber : Mynewshub

View Comments (0)

Leave a Reply

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.