fbpx
Now Reading
“Kenapa Bawa Senapang Lepak Sini?” – Noh dan Mizz Nina Kongsi Pengalaman Ibadah Korban di Syria

“Kenapa Bawa Senapang Lepak Sini?” – Noh dan Mizz Nina Kongsi Pengalaman Ibadah Korban di Syria

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

[video src="https://www.instagram.com/p/Bmvqv4hnXue/?taken-by=mohammadnohbinsalleh"][video src="https://www.instagram.com/p/BmxPvwKnqGw/?taken-by=officialmizznina"]

Penyanyi Noh Salleh menerusi laman sosial Instagramnya pada Rabu berkongsi pengamann menjalani ibadah korban ketika menyertai misi kemanusiaan di Syria.

Noh yang kini berada di negara itu berasa pelik apabila terdapat penduduk yang membawa senapang ketika berada di tempat penyembelihan.

“Sampai di tempat penyembelihan saya fikir buat apa nak bawak senapang lepak sini, rupa-rupanya tugas dia untuk bersedia kalau orang-orang kampung yang datang mintak daging jadi agresif.

“Saya pernah beritahu di posting terdahulu fasal betapa pentingnya daging korban ini untuk mangsa-mangsa perang ini bukan untuk orang kampung di situ.

“Saya saksikan sendiri tempat penyembelihan terpaksa menghubungi polis untuk datang kawal orang-orang kampung yang nak kan daging kerana terlalu ramai,” tulisnya.

Noh bersama isterinya Mizz Nini menyertai Misi Korban dan Akikah 2018 bersama Persatuan Cinta Syria Malaysia. Kumpulan itu sampai di negara berkenaan sejak Isnin lalu.

Vokalis kumpulan Hujan ini berkata, perkara itu membuatkan dia rasa tersentuh kerana kebanyakkan yang berebut untuk mendapatkan daging adalah dikalangan kaum ibu.

“Itu pun polis terpaksa bertegas sedikit kerna kebanyakkan nya ibu2 yang desperate for daging. Serious kasihan. Dalam otak saya mungkin dah janji dengan anak2 nak masak daging for raya haji” ujarnya.

Menurut Noh, selepas menunaikan ibadah itu, daging-daging korban tersebut diagihkan kepada kem yang telah ditetapkan.

Baca lebih lanjut di http://www.mstar.com.my/hiburan/berita-hiburan/2018/08/23/noh-salleh-syria/#bTwjWmcFTk4OOQqr.99

View Comments (0)

Leave a Reply

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.