fbpx
Now Reading
iMedia Umum Pemerolehan 90% Saham Portal BeautifulNara

iMedia Umum Pemerolehan 90% Saham Portal BeautifulNara

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

iMedia, salah sebuah kumpulan media digital bersepadu Malaysia hari ini mengumumkan yang mereka telah memperoleh 90% kepentingan dalam portal hiburan dan sosial BeautifulNara.

Pengambilalihan itu menurut merekw adalah sejajar dengan misi syarikat untuk menjadi kumpulan media digital bersepadu nombor 1 di Malaysia.

iMedia sebelum ini mengumumkan rancangannya sendiri untuk ke Bursa Malaysia melalui pemerolehan 100% sendiri oleh Rev Asia Berhad, yang kini disenaraikan di Bursa Malaysia dengan harga lebih kurang RM40 juta.

Setelah diluluskan oleh pengawal selia dan pemegang saham, pemerolehan BeautifulNara akan menjadi sebahagian daripada perpindahan iMedia ke Bursa Malaysia.

Shahzeeq, Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Bersama BeautifulNara berkata, “Inilah saat yang sangat mengujakan. Selama bertahun-tahun, landskap sosial dan digital terus berkembang, cara kita menggunakan kandungan juga berubah dengan ketara. Mereka kini menjadi sebahagian besar strategi perniagaan. Tze Khay dan pasukannya mempunyai wawasan jelas dan semestinya memastikan sinergi berterusan. “

Buat pengarah dan pengasas BeautifulNara, Nazuman dia merasakan masanya bersesuaian u tuk dia melepaskan BeautifulNara kepada iMredia.

“Setelah 12 tahun, inilah masanya untuk saya melepaskan BeautifulNara ke tangan iMedia. Siapa tahu, blog yang saya mulakan untuk suka-suka menjadi besar dan dibaca oleh berjuta-juta rakyat Malaysia. Masih banyak ruang untuk berkembang dan saya mengucapkan terima kasih atas semua sokongan, kasih sayang dan pertolongan.”

Voon Tze Khay, Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas bersama iMedia berkata, “Kami sangat gembira dapat menyambut BeautifulNara ke rangkaian kandungan dan pengaruh sosial kami yang berkembang pesat. Pengambilalihan ini akan terus memperkukuhkan kedudukan dominan syarikat dalam rangkaian kandungan Bahasa Melayu di Malaysia dan jangkauan kami kepada keseluruhan komuniti dalam talian berbahasa remaja Melayu bandar.

Kami akan terus memanfaatkan potensi pendapatan dalam iklan tajaan dan video yang sejajar dengan pertumbuhan pesat dalam perbelanjaan iklan digital keseluruhan rantau ini. Kami melihat ini sebagai peluang untuk penyelesaian untuk menjana pendapatan yang lebih besar.”

“Pasukan yang diketuai oleh Shahzeeq akan terus bekerja sama dengan iMedia dan fokus pada pengembangan keseluruhan BeautifulNara dan laman web lain yang berkaitan, Amazing Nara (www.amazingnara.com) yang merangkumi berita harian yang sedang trending dan juga Kimchi Daily (www.kimchidaily) yang menampilkan semuanya tentang KPOP, untuk memberikan skala yang ingin dicapai oleh kumpulan itu dalam membina komuniti penonton berbahasa Melayu dan media sosial yang lebih besar.”

iMedia – kumpulan media digital bersepadu yang berkembang pesat di Malaysia dengan gabungan lebih daripada 13 juta pelawat di laman web, platform sosial dan rangkaian influencernya – mempunyai portfolio jenama terkenal dalam talian dan rangkaian influencer yang merangkumi OhMedia, Ittify, Goody25, GoodyMy, BeautifulNara, Amazing Nara, Kimchi Daily, Newswav, Malaysia Gazette dan Oriental Daily Online.

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.