fbpx
Now Reading
Tidak Sorok Fakta, UUM Beri Kerjasama Bantu Kes Kematian Pelajar
UUM beri kerjasama bantu siasatan pelajar meninggal dunia

Tidak Sorok Fakta, UUM Beri Kerjasama Bantu Kes Kematian Pelajar

Pihak UUM tidak berniat untuk menyembunyikan sebarang fakta, sebaliknya akan bekerjasama untuk bantu siasatan.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Universiti Utara Malaysia (UUM) sentiasa bersikap terbuka serta akan memberi kerjasama sepenuhnya dengan pihak berkuasa dalam melakukan siasatan berkaitan insiden yang terjadi di kampus terbabit.

Hal ini termasuklah berkaitan kes kematian seorang pelajar di asrama kampus Sintok, pada Sabtu (14 Mei) lalu, lapor Harian Metro.

Tidak berhasrat sembunyi fakta

Menurut Naib Canselor Prof Dr Haim Abdullah, pihaknya juga tidak berhasrat untuk menyembunyikan sebarang fakta yang akan mengganggu siasatan.

Tambah beliau, enam pegawai Suruhanjaya Tenaga (ST) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) juga telah hadir menjalankan siasatan di lokasi insiden

Foto: FB UUM

Minta masyarakat jangan buat spekulasi

“Masyarakat di luar diminta bertenang dan tidak membuat sebarang spekulasi berhubung kejadian bagi membolehkan pihak berkuasa menjalankan siasatan rapi termasuk mengenal pasti punca sebenar kematian penuntut itu,” katanya ketika dihubungi.

Mendiang didakwa meninggal dunia kerana renjatan elektrik

Sebelum ini, media melaporkan seorang pelajar Sarjana Muda Perakaunan (Sistem Maklumat), S Vinosiny, 21, ditemui meninggal dunia di asramanya yang didakwa kerana terkena renjatan elektrik.

Walau bagaimanapun, Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Rodzi Abu Hassan memaklumkan pihaknya masih menunggu keputusan hasil bedah siasat untuk menentukan punca sebenar.

Beliau berkata, setakat ini kematian pelajar tersebut diklasifikasikan mati mengejut.

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.