fbpx

Sunway Group Raih Anugerah ‘Brand Of The Year’ Di Putra Brand Awards 2022

Putra Brand Awards 2022 menyaksikan Sunway Education Group merangkul anugerah Platinum dalam kategori Pendidikan & Pembelajaran. Manakala Sunway Lagoon dan Sunway Property membawa pulang anugerah Gangsa dalam kategori Hiburan dan Hartanah.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Sunway Group iaitu salah satu konglomerat terkemuka di Asia Tenggara, mendominasi Putra Brand Awards 2022 dengan lima (5) anugerah termasuklah penghormatan paling berprestij dalam majlis Putra Brand of the Year.

Pengasas dan Pengerusi Kumpulan Sunway Tan Sri Datuk Seri Dr Jeffrey Cheah juga memenangi anugerah ‘Putra Personality of the Year’.

Anugerah tersebut meraikan pencapaiannya dalam membina salah satu jenama paling ikonik Malaysia dan mengiktiraf komitmen serta sumbangan sepanjang hayatnya kepada pembinaan negara melalui pendidikan, penjagaan kesihatan, dan pembangunan mampan.

BACA JUGA: Sunway Lancar Aplikasi ‘Super App’ Pertama Di Malaysia. Mudah Kerja!


Sunway Raih Kutipan Anugerah Terbesar Di Putra Brand Awards 2022.

Lima anugerah yang dimenangi adalah kutipan terbesar Sunway di Putra Brand Awards sejak penubuhannya pada tahun 2010 dan menjadikan jumlah anugerah Sunway yang dimenangi kepada 32.

Ia mencerminkan inovasi produk berterusan Kumpulan Sunway, komitmen teguh untuk membina jenama melalui komunikasi berkesan, dan demonstrasi yang kukuh, serta tanggungjawab sosial korporat yang tulen.

Putra Brand Awards 2022 menyaksikan Sunway Education Group merangkul anugerah Platinum yang diidamkan dalam kategori Pendidikan & Pembelajaran.

Manakala kedua-dua Sunway Lagoon dan Sunway Property masing-masing membawa pulang anugerah Gangsa dalam kategori Hiburan dan Hartanah.


“Terima Kasih, Malaysia” – Tan Sri Datuk Seri Dr Jeffrey Cheah.

Pengasas dan Pemegang Amanah Yayasan Jeffrey Cheah, Tan Sri Datuk Seri Dr Jeffrey Cheah.
(Sumber: Sunway Group)

Ia adalah perjalanan yang panjang dengan banyak jatuh bangun sejak penubuhan jenama itu pada tahun 1974. Saya ingin memberi penghormatan kepada kerja keras, dedikasi dan daya tahan seluruh keluarga Sunway yang membentuk Kumpulan menjadi jenama yang kekal. Bagi pihak Sunway, terima kasih Malaysia kerana menyokong kami dan meletakkan kepercayaan anda kepada kami selama ini.

Pengasas dan Pemegang Amanah Yayasan Jeffrey Cheah, Tan Sri Datuk Seri Dr Jeffrey Cheah yang sehingga kini telah menganugerahkan biasiswa dan geran RM618 juta kepada rakyat Malaysia yang layak.

Jeffrey Cheah dalam masa yang sama turut meluahkan bahawa beliau berhutang budi kepada Malaysia di atas peluang yang diberikan kepadanya.

Kejayaan dan pertumbuhan Sunway membolehkan saya menubuhkan sebuah yayasan yang didedikasikan untuk pembinaan negara dan memberi kembali kepada masyarakat dengan cara yang memberi kesan. Semua yang kita lakukan sekarang adalah untuk generasi akan datang. Adalah menjadi harapan saya bahawa apa yang kami lakukan di Sunway dan Yayasan Jeffrey Cheah akan memberi inspirasi kepada orang lain untuk menyertai kami dalam misi untuk membina masa depan yang lebih progresif, mampan dan inklusif untuk semua.

Pengasas dan Pemegang Amanah Yayasan Jeffrey Cheah, Tan Sri Datuk Seri Dr Jeffrey Cheah yang sehingga kini telah menganugerahkan biasiswa dan geran RM618 juta kepada rakyat Malaysia yang layak.

Putra Brand Awards.

Untuk rekod, Putra Brand Awards menerima lebih 25,000 maklum balas daripada masyarakat umum Malaysia sepanjang tempoh pengundian selama lapan minggu dari akhir September hingga pertengahan November.

Pengguna telah dijemput untuk mengambil bahagian dalam tinjauan pengundian terbuka kepada awam yang diterbitkan di 60 laman web.

Dilancarkan pada 2010 oleh Persatuan Ejen Pengiklanan Bertauliah Malaysia (Accredited Advertising Agents Malaysia (4A) dengan kerjasama Malaysia’s Most Valuable Brands (MMVB), Putra Brand Awards ialah anugerah jenama utama yang mengiktiraf pembinaan jenama sebagai pelaburan perniagaan penting, diukur mengikut keutamaan pengguna.

Ia juga satu-satunya anugerah jenama di negara ini yang disokong oleh MATRADE dan disokong oleh Malaysian Advertisers Association (MAA), Media Specialists Association (MSA), dan Malaysian Digital Association (MDA).


Sunway Group.

Ditubuhkan pada 1974, Sunway Group ialah salah satu konglomerat terkemuka di Asia Tenggara dengan 13 bahagian perniagaan merentasi lebih daripada 50 lokasi terutamanya di Asia.

16,000 team Sunway Group komited dalam pembangunan mampan dan kemajuan sosio-ekonomi melalui perniagaan yang pelbagai termasuklah:

  • Kepentingan teras dalam hartanah.
  • Pembinaan.
  • Pendidikan.
  • Penjagaan kesihatan.
  • Peruncitan.
  • Hospitaliti.

Sunway komited untuk memajukan Matlamat Pembangunan Lestari Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan terus menyelaraskannya dengan sasaran Alam Sekitar, Sosial dan Tadbir Urus (ESG) sebagai sebahagian daripada strategi korporat dan tanggungjawab sosial ke arah memacu kejayaan jangka panjang kumpulan dan memperdalam komitmen kepada negara.

Tiga syarikat public-listed Sunway Group merangkumi:

  1. Sunway Berhad.
  2. Sunway Construction Group Berhad.
  3. Sunway REIT.

Dengan gabungan permodalan pasaran sebanyak RM 15 bilion — membentuk rantaian nilai hartanah yang menunjukkan amalan perniagaan bertanggungjawab secara sosial.

Untuk maklumat lanjut, layari www.sunway.com.my.

View Comments (0)

Leave a Reply

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.