fbpx
Now Reading
Notch Seakan Bentuk Pil! Apple Lancar iPhone 14 Pro & iPhone 14 Pro Max Dengan Reka Bentuk Paparan Hadapan Baharu [Video]

Notch Seakan Bentuk Pil! Apple Lancar iPhone 14 Pro & iPhone 14 Pro Max Dengan Reka Bentuk Paparan Hadapan Baharu [Video]

iPhone 14 Pro dan iPhone 14 Pro Max akan dilancarkan di Malaysia pada 23 September dan boleh di tempah bermula minggu hadapan, 16 September.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Apple hari ini mengumumkan iphone 14 Pro dan iPhone 14 Pro Max, barisan Pro paling maju yang pernah ada di dalam barisan iPhone Pro.

Reka bentuk baharu yang memperkenalkan cara intuitif untuk merasai pengalaman iPhone dan paparan Sentiasa Hidup (always on display). Selain itu, ia juga dikuasakan oleh A16 Bionic, cip terpantas yang pernah ada dalam telefon pintar.

iPhone 14 Pro juga memperkenalkan kelas baharu sistem kamera pro dengan kamera utama 48MP pertama yang ada pada iPhone menampilkan penderia empat piksel dan Enjin Fotonik, saluran paip imej yang dipertingkatkan, ia dapat meningkatkan secara mendadak foto cahaya malap.

Berguna untuk tugasan harian

Kemajuan sistem teknologi ini menjadikan iPhone lebih diperlukan untuk tugas harian, projek kreatif, dan kini juga situasi kecemasan dengan ciri seperti SOS melalaui satelit dan Pengesanan Kemalangan.

Dalam pada itu, iPhone 14 Pro dan iPhone 14 Pro Max akan tersedia dalam empat warna baharu yang lebih cantik iaitu Deep Purple, Silver, Gold, dan Space Black.

Reka Bentuk Yang Menakjubkan dan Paparan Termaju pada Telefon Pintar

iPhone 14 Pro dan iPhone 14 Pro Max menampilkan keluli tahan karat yang cantik dan reka bentuk kaca matte bertekstur dalam empat warna yang menakjubkan.

Tersedia dalam saiz 6.1-inci dan 6.7-inci, kedua-dua model termasuk paparan Super Retina XDR baharu dengan ProMotion yang menampilkan paparan Sentiasa Hidup untuk kali pertama pada iPhone.

Didayakan oleh kadar penyegaran 1Hz baharu dan berbilang cekap kuasa teknologi. Ini menjadikan Skrin Kunci baharu lebih berguna, memastikan masa, widget dan Live Action tersedia sepintas lalu.

Paparan lanjutan juga membawa paras kecerahan HDR puncak yang sama seperti Pro Display XDR, dan kecerahan puncak luaran tertinggi dalam telefon pintar sehingga 2000 nits, iaitu dua kali lebih terang daripada iPhone 13 Pro.

Reka bentuk ‘Notch’ berbentuk pil

Daripada takuk yang menurun dari bahagian atas paparan, iPhone 14 Pro dan 14 Pro Max menggunakan potongan berbentuk pil beberapa piksel di bawah bahagian bawah untuk menempatkan kamera swafoto, sensor 3D dan banyak lagi.

Dipanggil “dinamic island”, ia menggunakan lebih sedikit skrin daripada reka bentuk ‘notch’ yang lama, tetapi ia boleh mengubah saiz dirinya untuk menunjukkan penunjuk status yang berbeza dan elemen UI lain, mengaburkan garisan antara potongan dan skrin yang lain.

Notch baharu juga boleh membesar untuk menunjukkan lebih banyak kawalan atau membawa ke aplikasi muzik atau panggilan.

Berdasarkan carian kami, iPhone 14 Pro dan iPhone 14 Pro Max bakal dilancarkan di Malaysia, pada 23 September depan dan boleh di tempah bermula minggu hadapan 16 September.

Harga iPhone 14 Pro dan iPhone 14 Pro Max di Malaysia

iPhone 14 Pro

128GB – RM5,299
256GB – RM5,799
512GB – RM6,799
1TB – RM7,799

iPhone 14 Pro Max

128GB – RM5,799
256GB – RM6,299
512GB – RM7,299
1TB – RM8,299

View Comments (0)

Leave a Reply

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.