fbpx
Now Reading
“Diet Tak Makan Nasi Rugi Weyh!” – Antara 20 Tips Wanita Ini Turunkan 40kg Selama 8 Bulan!

“Diet Tak Makan Nasi Rugi Weyh!” – Antara 20 Tips Wanita Ini Turunkan 40kg Selama 8 Bulan!

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Semua orang menginginkan berat badan ideal dimana anda tidak begitu berat dan tidak begitu ringan. Pendek kata, sempurna dengan tinggi anda. Macam model gitu!

Namun begitu, ramai yang masih mengalami masalah berat badan berlebihan. Ada yang langsung tidak tahu bagaimana cara yang betul untuk menjaga rutin makan seharian sehinggakan berat badan tidak mampu untuk turun walaupun satu kilo.


Masalah seperti ini akan mengakibatkan anda diserang penyakit obesiti dimana berat badan naik secara berlebihan dan tidak sekata dengan tinggi anda. Pendek kata, anda harus mendapatkan BMI yang sepatutnya untuk berat dan tinggi.

Seperti perkongsian seorang wanita di laman Facebook iaitu Siti Rohayatul Husni Moktar yang telah berjaya hilang 40kg dalam masa 8 bulan dengan menjaga pemakanan dan diet yang betul.

Kerana kutukan, wanita ini bangkit!

Ini merupakan 20 tips terbaik dan sangat berguna untuk anda di luar sana yang mempunyai impian untuk mendapatkan berat badan ideal:

Bukan itu sahaja, pemakanan juga adalah faktor utama berat badan naik secara mendadak. Dengan cara yang betul dan pengambilan yang sepatutnya, anda mampu mengubahya. Diet tak semestinya berlapar!

Diet tak perlu stress. Dan yang penting SABAR!

Antara makanan yang bagus untuk diamalkan semasa diet. Macam sedap je kan semuanya?

Kelengkapan alat senam di rumah.

Kalau kita amalkan dengan cara yang betul mesti kita boleh dapatkan berat badan yang diiidamkan!

Sumber : sitirohayatulhusni.moktar

 

View Comments (0)

Leave a Reply

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.