fbpx
Now Reading
Pelancong China Selamba Buang Air Besar Di Pantai, Ini Reaksi Netizen

Pelancong China Selamba Buang Air Besar Di Pantai, Ini Reaksi Netizen

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Kecoh sekarang dengan isu kebiadapan pelancong dari China yang datang ke Malaysia. Perangai pelancong yang boleh dilabel ‘tak bertamadun’ dan agak pengotor ini mengundang kemarahan netizen.

Isu ini memang tidak asing lagi dengan rakyat malaysia. Terbaru tular tentang Gambar pelancong dari China “Melepas” dikhayalak ramai di Pantai Port Dickson di Twitter dan Facebook.

Sekiranya melancong ke negara orang lain, jagalah kelakuan dan pertuturan serta ikut peraturan. Janganlah buat kepala sendiri dan buat macam di  tempat sendiri. Itulah yang berlaku kat pantai popular Port Dickson.

Ada saksi yang juga orang tempatan, telah ternampak satu perbuatan pelancong ini teramatlah tidak bertamadun dan sangat mengotorkan. Alamak jangg!!

Pendedahan ini dibuat oleh @zudomon apabila dia telah memuat naik gambar kejadian itu di Twitternya.

Dikatakan, kejadian itu berlaku di Pantai Batu 5, Port Dickson, Negeri Sembilan, tempat yang amat popular sebagai destinasi untuk mandi manda seisi keluarga.

Kalau diamati, dari gambar yang dikongsikan, kelihatan tiga pelancong yang dipercayai dari negara Tembok Besar sedang berdiri di pantai di mana salah seorangnya sedang mencangkung dan membuang air besar.

Gambar dari Twitter @zudomon

Rakyat Malaysia sangat berharap pihak berkuasa mengambil tindakan segera keatas pelancong pelancong yang melanggar undang undang dan etika di negara kita ini.

Berikut merupakan reaksi netizen berkenan kejadian tersebut

Sebelum ini juga, kecoh apabila pelancong Cina membiarkan anaknya buang air besar di kaki lima di Kota Kinabalu.

 

Sumber: Twitter

 

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.