fbpx
Now Reading
“Dia memilih untuk meninggalkan saya dan anak yang dikandung ini…” – Isteri PU Abu Diceraikan Ketika Hamil

“Dia memilih untuk meninggalkan saya dan anak yang dikandung ini…” – Isteri PU Abu Diceraikan Ketika Hamil

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Bekas isteri seorang pendakwah bebas meluahkan perasaan hibanya di media sosial apabila diceraikan talak satu, meskipun hamil tujuh bulan.

Wanita itu yang dikenali sebagai Ain Afini mendakwa dia diceraikan selepas suaminya, Muhammad Abu Sufyan Mohd Mokhtar Rozaidi yang juga bekas peserta program Pencetus Ummah (PU) memilih untuk bernikah dengan seorang janda.

Menerusi perkongsian di akaun Instagram, Ain menulis, talak dilafazkan suaminya yang lebih dikenali sebagai PU Abu itu pada 13 Mac lalu menerusi mesej di aplikasi WhatsApp.

Katanya, sebelum diceraikan, PU Abu pernah memintanya bersetuju untuk berpoligami, namun dia tidak bersetuju berikutan ketika itu mereka baru dua bulan bernikah.

“Pada 13.3.2019 saya telah dilepaskan dan ditinggalkan oleh bekas suami saya Pencetus Ummah Abu Sufyan kerana beliau memilih untuk bernikah dengan seorang janda bernama Hana Azraa.

“PU Abu meminta saya bersetuju untuk berpoligami selepas dua bulan bernikah tetapi saya menolak kerana perkahwinan kami masih terlalu awal.

“Saya meminta dia memilih sama isteri dan anak atau wanita tersebut. Jadi dia memilih untuk meninggalkan saya dan anak yang dikandung ini,” katanya menerusi status dimuat naik di Instagram.

ANTARA status dimuat naik Ain Afini di Instagram yang turut tular di media sosial. FOTO Instagram

Menurut Ain, dia cuba merahsiakan perkara itu, namun bekas suaminya secara terbuka memuat naik foto bersama pasangan barunya itu menerusi akaun Instagram.

“Saya sudah cuba untuk menutup mulut dan tidak menghebahkan kepada orang, walaupun sudah ramai yang mengesyaki perkara ini. Namun, mereka sendiri yang membuka aib di Instagram masing-masing,” tulisnya yang turut memaparkan gambar PU Abu bersama isteri barunya dipercayai ketika berada di Makkah.

Menurut Ain, dia berharap agar tiada pihak bertanya kepadanya soal itu berikutan emosinya terganggu susulan hamil tujuh bulan dan memerlukan waktu bertenang untuk bersalin dan berpantang nanti.

Bagaimanapun, Ain memaklumkan tidak mahu memperbesarkan isu itu kerana membabitkan maruah keluarga, namun akan membawa kes itu ke mahkamah sebaik habis berpantang kelak.

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.