fbpx
Now Reading
Anak Di Palestin Abadikan Gambar Rakan Yang Telah Tiada Di Dalam Kelas

Anak Di Palestin Abadikan Gambar Rakan Yang Telah Tiada Di Dalam Kelas

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Anak Di Palestin Abadikan Gambar Rakan Yang Telah Pergi Di Dalam Kelas

Sedar tak sedar, setiap hari saudara kita di Palestin umumnya di Gaza di hujani tujahan bom dan roket .Bukan sahaja orang dewasa malahan kanak-kanak juga turut menjadi mangsa.

Disebabkan kerasukan rejim zionis jugalah ramai di antara mereka yang kehilangan orang tersayang serta sahabat terdekat mereka

Seorang pengguna Twitter dari Palestin, Hadeela menerusi perkongsiannya di Twitter memuat naik beberapa foto yang begitu meruntun jiwa yang memperlihatkan potret anak-anak kecil yang sudah pergi meninggalkan dunia di abadikan di dalam kelas bersama rakan-rakan yang masih bernyawa .

Kebanyakan potret mereka yang terkorban akan diletakkan di atas bangku yang dulu menjadi tempat duduk mereka di dalam kelas sebagai ganti jasad mereka yang telah  tiada.

Lagi menambahkan sayu di hati apabila melihat reaksi para rakan –rakan yang hiba selepas kehilangan sahabat mereka dalam sekelip mata. Malah mereka sebenarnya sedar jumlah mereka yang masih ada makin berkurangan saban hari tanpa mengetahui siapa diantara mereka yang akan ‘pergi’ selepas ini

Laporan terkini dari Awani turut menyatakan seramai lebih kurang 34 orang penduduk dari Gaza yang telah terkorban manakala 109 kecederaan dicatat dengan 51 dariya adalah kanak-kanak. jumlah kerugian ditaksirkan mencecah AS $3 Juta.

Sama-samalah kita mendoakan keselamatan anak-anak ini, semoga mereka dilindungi dan terselamat dari kekejaman dan kerakusan manusia yang tidak berhati perut. Amin..

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.