fbpx
Now Reading
Nak Keluar Punya Pasal, Sanggup Guna Alasan Bawa Ikan Jalan-Jalan

Nak Keluar Punya Pasal, Sanggup Guna Alasan Bawa Ikan Jalan-Jalan

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Penularan wabak covid-19 di seluruh dunia ketika in benar-benar menakutkan. Di Sepanyol sahaja lebih dari 200,000 ribu orang sudah dijangkiti dengan kematian melebihi 23,000 menjadikan negara Andalusia ini antara 5 negara paling terjejas teruk di dunia .

Sebagai langkah keselamatan kerajaan mereka turut melaksanakan perintah kawalan pergerakan bagi membendung virus maut ini namun memberikan sedikit pengecualian antaranya dengan membenarkan pemilik membawa haiwan peliharaan keluar berjalan-jalan dalam satu tempoh waktu.

Guna alasan bawa ikan jalan-jalan

Namun seorang pemuda di Logroño, Utara Sepanyol baru-baru ini menjadi perhatian media tempatan dan antarabangsa selepas ditangkap bersiar-siar bersama haiwan peliharaannya ; seekor ikan yang diletakkan di dalam balang.

Pelik bukan?

Alasan tak logik yang digunapakainya menyebabkan dia akhirnya didenda oleh pihak berkuasa.

Bawak ayam berjalan

Lelaki ini tidak berseorangan . Sebelum ini pada 25 Mac, polis Sepanyol ini telah mendakwa seorang lelaki atas kesalahan melanggar PKP apabila ditangkap membawa ayamnya bersiar-siar

Bawa anjing mainan jalan-jalan

Selain mereka video seorang lelaki sebelum ini turut tular selepas ditahan membawa anjing mainan miliknya berjalan-jalan.

Macam-macam hal..

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.