fbpx
Now Reading
“Kau Tak Payah Jadi Malaikat Catat Dosa Aku” – Fara Mendoza Bengang Dengan Teguran Terbuka PU Syed

“Kau Tak Payah Jadi Malaikat Catat Dosa Aku” – Fara Mendoza Bengang Dengan Teguran Terbuka PU Syed

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Sila subscribe telegram kami disini untuk mendapatkan berita terkini mengenai Covid-19 atau berita-berita menarik dalam negara. Atau copy & paste link kami : https://t.me/buzzkini ke browser anda


Baru-baru ini menerusi Instagram, penceramah bebas, PU Syed dilihat telah menyeru Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia (SKMM) serta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) untuk menapis akaun pelakon Fara Mendoza mencetuskan ketegangan antara kedua-dua pihak.

Menurut PU Syed, tindakan itu dilakukan kerana dia bependapat  yang akaun Instagram pelakon itu dilihat telah tersimpang jauh dari landasan Islam.

“Terlalu bebas adalah sangat berbahaya, seperti pemilik akaun ini yang dikatakan menggunakan sosmed untuk memperagakan sesuatu yang sangat mengaibkan bagi seorang wanita Islam.

“Mohon pihak kerajaan bertegas kepada golongan ini, jangan biarkan maksiat yang terang-terangan muncul dan bermaharajalela.

“Lagi dahsyat maksiat ini dipertontonkan kepada khalayak. Bayangkan jika followersnya ada yang mengikut jejak langkahnya!!? Bukankah ia lebih bahaya dari virus Covid-19?” tulisnya pada ruangan kapsyen.

Menerusi posting yang sama penceramah itu turut memuat naik paparan skrin akaun Fara sebelum PU Syed bertindak memadam posting tersebut.

Namun teguran terbuka oleh penceramah itu telah menaikkan kemarahan Fara yang kemudian bertindak menghubungi PU Syed dan meluahkan rasa geramnya meminta penceramah itu menegur dengan cara yang tidak mengaibkan.

“Apa masalah kau? Kau berdakwah sekali pun tak payah nak kacau orang ar. Nak menegur pun ada adab. Ustaz jenis apa kau ni kerja mengaibkan orang!

“Woi nak tegur ada cara, tapi kau tegur aku di khalayak ramai itu memalukan aku musibat! Kau menghina aku.

“Aku seksi ke apa itu urusan aku dengan Allah! Faham. Kau tak payah sibuk nak jadi malaikat catat dosa aku.

“Tugas menegur kau batak perhatian. Post IG sana sini! Batak nak glamor,” tulis Fara menerusi DM kepada PU Syed yang di paparkan kepada umum yang turut dikongsikan sedikit oleh penceramah tersebut di IG nya

Malahan Fara tu memuat naik satu lagi perkongsian yang dilihat berkait dengan Pu syed dengan menulis : “Kau bukan ustaz tapi kau baru nak start,” 

Apa-apa pun kami mengharapkan perang mereka ini dapat diselesaikan dengan baik apatah lagi kita semua ketika ini sedang menyambut bulan mulia bulan ramadhan .

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.