Now Reading
Teruk Dikecam Selepas Didakwa Maki & Ugut Rider Makanan, Wanita Ini Tampil Jelaskan Dia Dianiaya

Teruk Dikecam Selepas Didakwa Maki & Ugut Rider Makanan, Wanita Ini Tampil Jelaskan Dia Dianiaya

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2395206090786132&id=100008902924975

Sejak semalam tular beberapa screenshot perbualan di antara seorang penghantar makanan dan customer yang nyata menaikkan kemarahan netizen.

Menerusi screenhsot tersebut yang asalnya dikongsikan seorang pengguna Facebook, Muhammad Jefrey pelanggan berkenaan bukan sahaja bertindak biadap dengan menggunakan bahasa ugutan malah turut mengeluarkan perkataan berunsur ugutan kepada penghantar terbabit sewaktu membuat pesanan.

Akibat dari perkongian tersebut, individu yang kononnya merupakan customer tersebut telah dikecam hebat oleh para netizen sehinga ada yang bertindak mengesan dan menghamburnya di media sosial.

Tambil beri penjelasa dianiaya

Tidak tahan diasak dan dikecam individu terbabit kemudiannya tampil dan menafikan dakwaan tersebut

N. Nabila atau nama singkatannya Bell’s Rizz menjelaskan yang dia dan suami telah dianiaya.  Bukan sahaja identiti nya dicuri malahan individu tidak bertanggungjawab tersebut turut menggunakan foto miliknya.

Buat laporan polis

Susulan dari itu dia kemudiannya telah membuat laporan polis memandangkan isu berkenaan telah memburukkan nama dan imejnya sehingga ramai menyangka dia adalah individu disebalik mesej perbualan tersebut

“Saya menjadi mangsa kepada individu yang tidak bertanggungjawab yang menggunakan foto saya serta membuat onar(cari pasal) bagi tujuan memburukkan nama saya dan suami. 

“Gambar di bawah adalah laporan lengkap yang telah dibuat di balai polis berhampiran,” katanya. 

Menerusi salinan laporan polis tersebut, wanita ini menjelaskan yang dia hannya mengetahui mengenai insiden tersebut selepas dimaklumkan oleh seseorang.

Lebih mengejutkan apabila foto nya bersama suami turut tular dia media sosial namun menjelaskan no yang yang tertera bukan miliknya.

“Saya terkejut kerana gambar tersebut memang gambar saya dan suami. Tetapi nombor telefon yang digunakan bukan nombor telefon saya dan suami. Dia guna gambar saya sebagai profile WhatsApp dan juga nama saya atas no akaun telefon tersebut,” katanya. 

Difahamkan dia juga sudah berhubung dengan lelaki yang mula berkongsikan perkara tersebut dan lelaki berkenaan mengakui dia memuat naik posting yang sudahpun dipadamkan itu tanpa usul periksa.

Dia juga difahamkan akan turut merujuk perkara ini kepada pihak SKMM Food Panda dan mahkamah untuk tindakan selanjutnya.

Apa sahaja yang terjadi harap orang ramai bertenang, kerana perkara sebegini lebih baik jika diserahkan kepada pihak polis apatah lagi rider atau pemilik asal foto tersebut belum pun memunculkan dirinya.

Elakkan dari membuat sebarang spekulasi kerana anda hanya mengganggu siasatan .

© 2021 BuzzKini. All Rights Reserved.