fbpx
Now Reading
Fasih Bertutur & Blogging, Youtuber Rhys William Kini Terbit Buku Dalam Bahasa Melayu

Fasih Bertutur & Blogging, Youtuber Rhys William Kini Terbit Buku Dalam Bahasa Melayu

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

https://www.instagram.com/p/B_Uu3rHJ5vr/

Sebut sahaja nama Rhys William, pasti semua orang mengenali Influencer merangkap Youtuber matsalleh yang begitu fasih berbahasa Melayu ini.

Mula dikenali pada tahun 2015, Rhys yang sudah menetap di Malaysia dari 2013 begitu aktif dalam berblogging mengenai makanan di portalnya Matsallehcarimakan dan di saluran Youtubenya Rhys William

Jelas mencuri perhatian apabila kesemua konten yang dihasilkannya menggunakan bahasa melayu, popularati Ryhs semakin hari semakin meningkat malah peminatnya juga semakin bertambah

Kini menghasilkan buku pula

Namun siapa sangka tidak sampai 10 tahun menetap di sini, Rhys akhirnya berjaya menerbitkan bukunya sendiri yang menggunakan bahasa kebangsaan kita.

Kejayaannya menghasilkan buku tersebut yang diberi tajuk YouTube 3 Langkah itu telah dikongsikan sendiri Rhys kepada orang ramai menerusi akaun instagram dan Twitternya baru-baru ini.

“Rhys nak ambil peluang ini untuk ucapkan terima kasih kepada semua orang yang menyokong  dalam perjalanan ini.

“Tak sabar (hendak) dengar feedback anda  semua yang baca buku Rhys ini,” tulisnya lagi.

Menarik bukan? Siapa sangka hanya kerana jatuh cinta kepada Malaysia semasa bercuti pada tahun 2011 akhirnya berjaya membuatkan Rhyss fasih bertutur dan menulis dalam bahasa kebanggsaan seterusnya menghasilkan buku sendiri dalam BM.

Susulan dari perkongsian itu ramai netizen memuji usahanya memartabatkan bahasa kebangsaan. Malah ramai turut gembira dengan kejayaannya mengeluarkan buku tersebut.

Malah ramai juga yang membandingkan pencapaian memberangsangkannya itu dengan sikap kurang patriotik segelintir rakyat Malaysia yang gagal menguasai bahasa melayu dengan baik malah lebih teruk lagi sehingga tidak tahu kedudukan sebenar bendera Malaysia.

Berbalik kepada cerita tadi, sekiranya ada berminat membeli buku Rhys (setakat ini hanya e-book dahulu) bolehlah ke link di sini atau terus ke www.youtube3langkah.com 

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.