fbpx
Now Reading
Kes Curi Honda Civic Polis, Wanita Bersama Suspek Hanya Mangsa Keadaan & Bukan Teman Wanita

Kes Curi Honda Civic Polis, Wanita Bersama Suspek Hanya Mangsa Keadaan & Bukan Teman Wanita

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Baru-baru ini negara digemparkan dengan tindakan berani mati dua beradik mencuri kereta peronda polis (MPV) model Honda Civic 1.8s dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seberang Perai Utara 

Seorang darinya yang berusia 38 tahun kemudiannya berjaya dikesan dan ditahan bersama seorang wanita yang didakwanya adalah kekasih di Seksyen 9 Shah Alam, Selangor disusuli penangkapan suspek utama, iatu si adik berumur 28 tahun .

Terbaru Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara Asisten Komisioner Noorzainy Mohd Noor memaklumkan, hasil siasatan lanjut terhadap wanita berusia 21 tahun mendapati dia hanyalah mangsa keadaan.

Kenyataan beliau sekaligus mengesahkan dakwaan wanita berusia 21 tahun itu yang dia langsung tidak mengenali suspek, sebaliknya dipaksa menaiki MPV yang dicuri tersebut.

Jelas Noorzainy perempuan berkenaan telah dibawa oleh adik lelaki berkenaan dari tempat kerjanya di Tasek Gelugor.

“Dia bukan teman wanita lelaki yang ditangkap bersamanya di dalam kereta MPV itu di Shah Alam seperti yang disangkakan oleh netizen.

“Suspek juga mengambil dua telefon bimbit dan sejumlah wang milik wanita itu dan mengancam akan mencederakannya jika dia tidak mengikutnya,” katanya.

Katanya lagi, wanita berkenaan juga sudah dibebaskan dengan jaminan polis pada Isnin lalu dan dia juga sudahpun membuat laporan polis mengenai kejadian terbabit.

Suspek yang menyamar menjadi anggota polis itu juga mempunyai 9 rekod jenayah : Foto Ihsan pembaca

Dalam pada itu, Noorzainy turut memaklumkan bahawa suspek yang berada bersama wanita berkenaan ketika kejadian mempunyai 9 rekod jenayah lampau dan turut mengalami masalah mental.

Difahamakn dia ketika kejadian ingin bertemu dengan isterinya di Klang

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.