Now Reading
Rombongan Meminang Paling Dekat, Hanya Jalan 5 Langkah Dari Rumah [Video]

Rombongan Meminang Paling Dekat, Hanya Jalan 5 Langkah Dari Rumah [Video]

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Kisah pasangan kekasih dari Bekasi, Indonesia baru-baru ini menjadi tular selepas video memperlihatkan rombongan meminang lelaki hanya berjalan 5 langkah untuk ke tiba ke hadapan rumah si wanita.

Rani Safitra, 22 dan pasangannya Afan berjiran dan berkawan sejak kecil lagi. Namun tiada siapa pernah menyangka yang mereka akhirnya akan bercinta dan seterusnya melangsungkan pertunangan.

Menerusi video yang dimuat naik di Tiktok oleh seorang rakan Rani sebelum tular di sana, disebabkan jarak yang terlalu dekat, jelas rombongan meminang pihak lelaki hanya perlu berjalan sekitar lima langkah sebelum mereka tiba di rumahnya.

Yang menariknya Rani menerusi video berkenaan jelah dilihat sedang mengintai rombongan lelaki yang mula melangkah dari rumah mereka sehinggalah mereka tiba kerumahnya membuktikan berapa dekatnya jarak rumah mereka.

Meskipun jarak mereka sebenarnya lebih dari 5 langkah, namun ayat berkenaan digunakan untuk mengekspresi kan betapa dekatnya jarak diantara mereka berdua.

@9755xtr

Selamat ya guize:) @firanisafitra @afanfandiari

♬ … is sweaty – Kellan

“Kekasihku memang dekat, 5 langkah dari rumah”

Rani juga dalam masa sama turut berkongsi video mengenai majlis pertunangannya di laman Tiktok miliknya dengan memuat naik kapsyen : “Kekasihku memang dekat, 5 Langkah Dari Rumah~ *auto nyanyi* “

@firanisafitra

Pacarku memang dekat, 5 Langkah Dari Rumah~ *auto nyanyi*

♬ Absolutely Anything (feat. OR3O) – CG5

Memetik Tribunnews, Rani sebenarnya tidak menyanga perhubugannya bersama Afan akan sejauh itu. Perkara itu dikongsikan sendiri oleh Rani sewaktu ditemubual Tribunnews.

“Saya berkenalan secara serius dengan Afan pada 2018 selepas dia datang ke rumah terbuka salah seorang ibu saudara saya,” 

Difahamkan hubungan mereka pada mulanya tidak dipersetujui ibu bapa Rani kerana jarak ruma yang terlalu dekat dikhuatiri boleh menimbulkan masalah di masa hadapan.

“Jiran tetangga ada bercakap soal hubungan kami dan ia membuatkan orang tua saya serta Afan sedikit risau membenarkan kami berkahwin,” ujarnya.

Namun mereka berdua berjaya meyakinkan ibu-bapa masing-masing dan akhirnya mereka diikat seperti didalam video berkenaan. Difahamkan mereka bakal melangsungkan perkahwinan pada 1 Januari 2021.

© 2021 BuzzKini. All Rights Reserved.