fbpx
Now Reading
Ebit Lew Redah Banjir Sumbang 1000 Telekung & Baju Kepada Mangsa Banjir Di Pahang

Ebit Lew Redah Banjir Sumbang 1000 Telekung & Baju Kepada Mangsa Banjir Di Pahang

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Dapatkan isu trending, berita semasa dan berita hiburan terhangat dan terpantas menerusi telegram kami disini !

Umum pasti mengetahui banjir yang melanda negara khususnya di Pahang antaranya yang terburuk pernah dicatatkan.

Setakat semalam sahaja sudah mangsa banjir di sana sudah mencecah lebih 10,000.

Tidak menunggu lama, pendakwah dan aktivis terkenal, Ustaz Ebit Lew terus bergegas ke Pahang dan mengharungi banjir demi membantu mangsa-mangsa yang terjejas teruk di beberapa daerah di sana.

Difahamkan Ustaz Ebit bersama pasukannya sudah dua hari berada sana. Selain menghulurkan bantuan makanan dan bantuan wang tunai, Ustaz Ebit turut membawa bersama 1,000 pasang telekung dan 1000 helai baju T-shirt untuk diagihkan kepada orang ramai.

“Syukur dapat beri bantuan di 3 Pusat Pemindahan Banjir. Bagi semangat dan doa.Tadi sempat juga lihat mangsa banjir ibu dan anak yang hilang. Tadi ibunya yang terkorban telah ditemui.

“Semoga Allah hadiahkan keampunan dan syurga Firdaus buatnya. Polis, JPAM,JKM, Bomba, Tentera semua bersama-sama menyelamatkan dan membantu mangsa banjir” katanya menerusi perkongsian di laman media sosialnya.

Tambah pendakwah itu lagi, beliau juga sempat meluangkan masa berjumpa dengan mangsa banjir yang sudah lanjut usia.

“Sedih tengok ada nenek tua dah terbaring sakit tua. Baring jer dah tak nampak. Tiada sesiapa dah dalam hidupnya. Orang kampung khidmat untuk nenek tadi ” tulis Ebit lagi.

Menerusi foto tersebut jelas menunjukkan aktivis itu turut turut meredah banjir untuk membantu orang ramai disamping memberikan sumbangan kepada mereka.

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.