Now Reading
Konon Pinjam Duit Isteri RM120K Nak Bayar Hutang, Akhirnya Kantoi Nak Kahwin Lain

Konon Pinjam Duit Isteri RM120K Nak Bayar Hutang, Akhirnya Kantoi Nak Kahwin Lain

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Dapatkan isu trending, berita semasa dan berita hiburan terhangat dan terpantas menerusi telegram   disini !

Walaupun agak kurang digemari oleh ramai kaum wanita, namun agama Islam membenarkan poligami, dimana orang lelaki dibenarkan berkahwin lebih dari seorang namun ianya bersyarat.

Antara syarat utama selain dari berlaku adil dikalangan isteri, lelaki juga harus serba-serbi mampu dalam memberikan nafkah zahir dan batin.

Dalam eri kata lain, bukan hanya nafkah batin dan emosi, sebaliknya kewangan yang mencukupi untuk menanggung para isterinya; sesuatu yang sebenarnya sukar di lakukan oleh semua kaum lelaku,

Begitu juga dengan satu kejadian yang berlaku di Abu Dhabi dimana seorang wanita bukan sahaja terkejut apabila mengetahui yang suaminya akan berkahwin lain, malah dia berasa diperalatkan apabila si suami menggunakan wang yang dipinjamnya sebanyak  SR120,000 (RM129,574) untuk berkahwin lain.

Si isteri buat pinjaman peribadi untuk ‘tolong’ suami

Menerusi laporan Gulf News, wanita berkenaan difahamkan telah membuat pinjaman peribadi menggunakan namanya untuk membantu suaminya selepas si suami mendakwa dia memerlukan wang untuk membayar hutang.

Malah dia menggunakan alasan diugut untuk dibuang dari kerja menyebabkan si isteri berlembut dan bersetuju untuk membuat pinjaman peribadi tersebut. Namun ternyata sebaliknya pula yang terjadi.

Wanita berkenaan yang terkejut selepas mengetahui rancangan suaminya dari keluarga terdekat kemudian bertindak bersemuka dengan lelaki tersebut dan menuntut kembali wang tersebut.

Menyedari yang dia sudah terkantoi, si suami yang pada mulanya menafikan akhirnya mengakui yang dia akan berkahwin dalam masa terdekat namun tetap enggan memulangkan kembali wang isterinya itu.

Ekoran dari itu wanita tersebut telah mengambil tindakan undang-udang ke atas suaminya dan cuba memohon pembatalan perkahwinannya seperti yang dilaporkan portal tempatan, Al Watan.

© 2021 BuzzKini. All Rights Reserved.