Now Reading
Rupa Anak ‘Girly’ Sangat, Pekerja Salon Sampai Terpotong Rambut Budak Lelaki Macam Perempuan

Rupa Anak ‘Girly’ Sangat, Pekerja Salon Sampai Terpotong Rambut Budak Lelaki Macam Perempuan

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Kanak-kanak kecil ini biasalah kalau kita keliru dengan jantina mereka kan. Selalunya orang anggap anak kecil lelaki ni sebagai perempuan tu memang dah selalu sangat terjadi.

Tambah pula ibu bapa yang suka menggayakan rambut anak mereka panjang seperti kanak-kanak perempuan jadi makin ‘confuse’ lah kalau orang tak kenal.

Hal ini sama seperti yang berlaku baru-baru ini kepada seorang wanita ini dimana anaknya disalah anggap sebagai seorang budak perempuan tetapi sebenarnya lelaki.

Konon pergi salon nak potong rambut raya

Menerusi perkongsian video yang dimuatnaik sendiri olehnya di TikTok @jieha_adon, dia telah membawa anaknya ke sebuah salon untuk menggunting rambut bersempena hari raya yang bakal tiba.

@jieha_adon

Bila kau bawak anak kau pergi salon tp tak inform jantina anak🤣

♬ Oh No – Kreepa

Tetapi ketika rambut anaknya digunting, dia rasa pelik melihat gaya potongan itu seperti seorang perempuan.

Terlupa bagitahu jantina

Dia yang terlupa untuk memberitahu jantina anaknya terus berkata yang potongan rambut dibuat itu cantik cuma kelihatan seperti seorang perempuan. Pekerja salon itu terkejut kerana dia tersalah anggap.

Perkara itu secara tak langsung mengundang tawa semua orang yang berada di salon itu. Anaknya kemudian digayakan semula seperti budak lelaki.

“Anak perempuan tetapi dipanggil handsome boy.”

Video yang mendapat hampir 800,000 kali tontonan itu ternyata menghiburkan para netizen. Malahan ada juga yang berkongsi kisah masing-masing berdepan dengan situasi yang lebih kurang sama.

“Honest mistake”

“Macam mana ni Mama”

© 2021 BuzzKini. All Rights Reserved.