fbpx
Now Reading
Tiru Gaya Guru Pengiring Lawatan, Video Lelaki Ini Buat Netizen Terhibur

Tiru Gaya Guru Pengiring Lawatan, Video Lelaki Ini Buat Netizen Terhibur

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Kebanyakan dari kita semestinya pernah merasai pengalaman lawatan sambil belajar ataupun rombongan sekolah semasa zaman persekolahan.

Lawatan sambil belajar merupakan satu aktiviti yang dilakukan oleh pelajar dan guru untuk melawat sesuatu tempat. Kebiasaannya, program ini dilakukan pada cuti sekolah dan hujung minggu.  

Oleh itu, guru-guru yang terlibat untuk menjadi pengiring semasa lawatan sudah semestinya sibuk menguruskan persiapan sebeljm bertolak ke tempat lawatan pada hari kejadian.

Begitulah situasi yang ditunjukkan dalam video yang telah viral di laman TikTok baru-baru ini. Menerusi video yang dikongsikan oleh akaun yang bernama @sonicwebs, ia memaparkan seorang lelaki yang sedang melakonkan watak sebagai guru semasa menguruskan lawatan sekolah.

Berpakaian macam guru pengiring

Apa yang menarik perhatian ramai adalah lelaki itu berpakaian saling tak tumpah seperti seorang guru pengiring semasa lawatan iaitu berkaca mata hitam sambil membawa beg tangan dan kunci kereta.

@sonicwebs

Cikgu masa nak pergi lawatan be like. Kepoh dia mmg takleh bawak bincang 😂 ##fyp

♬ original sound – SonicWebs

Kemudian, dia melakonkan gaya guru-guru yang akan mengarahkan muridnya beratur dan mengambil kedatangan sebelum diarahkan menaiki bas lawatan.

Bahkan, lelaki berkenaan turut menunjukkan babak dimana guru pengiring tidak membenarkan seorang pelajar itu menyertai rombongan sekolah jika tidak mempunyai surat izin ibu bapa.

Foto: TikTok

Di akhir video tersebut, dia turut melakonkan suasana kecoh apabila ada pelajar yang datang lambat ketika bas hampir bergerak dari sekolah. Sangat lucu!

Foto: TikTok

Sehingga artikel ini ditulis, video berkenaan meraih sebanyak 51.1K views, 10.7K likes dan 84 shares di aplikasi TikTok. 

Meninjau ke ruangan komen mendapati bahawa rata-rata netizen sangat terhibur dengan lakonan lelaki itu.

Malah, ramai netizen yang berkongsi pendapat yang sama mengenai situasi itu pada zaman sekolah dulu.

“Spek mata tu wajib”

“Bawak kunci kereta memang wajib”

“OOTD wajib cikgu-cikgu”

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.