Now Reading
“Rasa Nak Ke Pasar”- Kongsi Skil Siang Ikan, Pemuda Tampan Raih Pujian Netizen

“Rasa Nak Ke Pasar”- Kongsi Skil Siang Ikan, Pemuda Tampan Raih Pujian Netizen

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Masih ramai lagi yang tidak tahu cara menyiang ikan terutamanya golongan muda tidak kiralah lelaki ataupun perempuan. Sebenarnya menyiang ikan ni tidak susah pun jika kita tahu cara yang betul.

Sama seperti video yang viral di TikTok baru-baru ini yang menunjukkan kemahiran seorang lelaki tampan menyiang ikan di pasar.

Menyiang dengan pantas

Menerusi video yang dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok bernama @r4feeq, kelihatan dia sedang menyiang ikan bawal hitam difahamkan di sebuah pasar di Larkin, Johor.

Apa yang mencuri perhatian adalah cara dia menyiang ikan itu yang disifatkan ramai sebagai pantas dan sangat professional. Bahkan pemuda itu turut memotong ikan tersebut menjadi kepingan dengan amat mudah.

Foto: TikTok
@r4feeq

ikan bawal hitam potong keping siap!

♬ MERINDU LAGI – Sintia Septi Dewi

Kehebatan lelaki ini bukan setakat menyiang ikan bawal malah dia turut berkongsi cara menyiang dan membuang kulit ikan pari menerusi satu lagi video berbeza.

@r4feeq

tutorial buang kulit pari pasir saiz A by @saif.nwr . masak asam pedas sedap ni. ha yang nak order barang tu boleh click kat bio lepastu click ig tau!

♬ Pieces (Solo Piano Version) – Danilo Stankovic

Satu yang pasti meskipun saiz ikan pari berkenaan kelihatan agak besar dan sukar disiang namun pemuda ini dengan santai dapat menyiapkan tugasannya dalam masa beberapa minit sahaja.

Ajar cara siang ikan pakai tangan

@r4feeq

siang ikan pakai tangan je senang! tapi ikan yg lembut je tau, contoh : kembung, kembung batu, selayang, lolong, kerisi 😇 selamat mencuba!!!!!

♬ original sound – rafeeq

Buat ramai wanita jadi tak tentu arah

Namun disebalik perkongsiannya, apa yang menjadi perhatian kami adalah penerimaan pengikutnya di TikTok.

Meskipun ramai yang dilihat kagum dengan kemahiran pemuda tersebut menyiang ikan dan menggunakan video tersebut sebagai panduan mereka, rata-rata dilihat lebih tertarik kepada wajah tampan pemuda berkenaan berbanding dari skill memotong ikan yang ditunjukkannya.

Ada yang berseloroh lebih memfokuskan pada pemuda berkenaan dan ada juga yang bergurau kini senang hati dan gembira untuk ke pasar untuk membeli ikan.

“Bang mak saya suruh beli ikan dengan abang sekali”

Potong ikan pun hensem bang

Raih 4 juta tontonan

Sehingga artikel ini ditulis, video itu telah meraih sehingga 4.7M views, 460K likes dan 7K shares di TikTok.

© 2021 BuzzKini. All Rights Reserved.