“Mereka Dah Penat..” – Video Frontliner Lengkap Dengan PPE Rebah Sewaktu Usung Pesakit Buat Ramai Sebak

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Tidak dinafikan peningkatan mendadak wabak Covid-19 dalam negara khususnya di Selangor begitu merisaukan orang ramai.

Lambakan kes di negeri tersebut menyebabkan Pusat Penilaian Covid-19 Stadium Malawati Shah Alam semalam sesak dan penuh dengan orang ramai yang sudah disahkan positif bagi tujuan pemeriksaaan.

Menerusi laporan Buletin Utama TV3 malam tadi, di Stadium Malawati Shah Alam saja terdapat hampir 4,000 pesakit yang terdiri dari bayi, orang dewasa dan warga emas yang telah melapor diri dan sedia menunggu sejak 6 pagi meskipun kaunter hanya di buka pada jam 9.

Laporan tersebut turut memaklumkan satu insiden getir dimana seorang pesakit yang sedang beratur sewaktu cuaca panas terik tiba-tiba rebah sehingga perlu diusung oleh petugas kesihatan menggunakan Trolley Strecher bagi menjalani rawatan segera.

Namun sewaktu kekalutan tersebut, kumpulan petugas perubatan yang lengkap dengan PPE yang cuba mengusung pesakit bagaimanapun tergelincir dan strecher berkenaan dilihat hampir terbalik dan terjatuh sebelum berjaya di selamatkan beberapa lagi sukarelawan dan petugas perubatan lainnya.

Namun apa yang menyedihkan orang ramai apabila seorang dari petugas berkenaan dilihat terduduk dan rebah dipercayai akibat terlalu penat. Dia bagaimanapun dilihat cuba bangkit kembali sebelum video berkenaan tamat.

Video insiden berkenaan dari jarak dekat turut berjaya dirakam orang ramai sehingga tular di media sosial.

@muhamadzamri2020

#esekeli #foryoupage

♬ original sound – Muhamad Zamri

Ya Allah permudahkanlah urusan mereka

@suemayrra

Allahuakbar, Ya Allah permudahkanlah segala urusan mereka. #covid19 #fyp #fpyシ #viralvideo #viraltiktok

♬ Zikir Ya Allah – Munif Ahmad

Perkongsian video-video tersebut membuatkan ramai orang berasa sebak dan terharu dengan pengorbanan para fronliners yang tanpa henti berusaha mengekang penularan wabak maut tersebut yang semakin tenat.

© 2021 BuzzKini. All Rights Reserved.