fbpx
Now Reading
Aksi Sekumpulan Pemuda Buang Minyak Motosikal Di Tepi Jalan Gara-Gara Tersalah Isi Diesel Jadi Perdebatan [Video]

Aksi Sekumpulan Pemuda Buang Minyak Motosikal Di Tepi Jalan Gara-Gara Tersalah Isi Diesel Jadi Perdebatan [Video]

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Kebenaran merentas negeri yang diumumkan kerajaan sejak awal Oktober nyata melegakan ramai rakyat Malaysia.

Ramai yang dilihat pulang ke kampung halaman bertemu keluarga tercinta dan ada juga yang dilihat mula bercuti ke destinasi pelancongan bagi menghilangkan tekanan selepas beberapa bulan terpaksa ‘terkurung’ di sekitar kawasan kediaman.

Buat penggemar motosikal pula, inilah masanya untuk mereka kembali melakukan aktiviti berkonvoi dan ‘ride’ secara berkumpulan untuk ke satu destinasi pelancongan.

Terbaru, seorang pengguna TikTok, @nakodetailing telah berkongsi satu video dipercayai dirakam semasa berkonvoi dengan rakan-rakannya.

Menerusi video tersebut, kumpulan pemuda ini dilihat sedang mengangkat serta menterbalikkan sebuah motosikal Yamaha 135 LC dan membuang minyak didalam tanki motor tersebut.

@nako.detailing

Next video 🤣🤣 ##HowLowCanYouGoLazada1111 ##fyp ##nakodetailing ##fyppppppppppppppppppppppp ##detailing ##smoke ##fypppppppppppppppp Jgn lupa follow

♬ original sound – zakbah

Difahamkan tindakan membuang minyak dari dalam tangki berkenaan terpaksa dilakukan kumpulan pemuda tersebut selepas seorang dari mereka telah tersilap dengan mengisi minyak diesel kedalam tangki motosikalnya.

“Kawan letak diesel kat motor”

@nako.detailing

Balas kepada @traitor153 tk fyp pon Xpa 😌##HowLowCanYouGoLazada1111 ##fyp ckup ⛔️3k 😆like nak bagi kt kwn kita ni free coating lampu ##nakodetailing #

♬ bunyi asal – Fikri Wahab

Mereka sebelum itu sudah cuba untuk membuang minyak diesel itu menerusi hos keluar namun cubaan tersebut tidak berjaya, kesemua mereka kemudian lantas menterbalikkan motosikal berkenaan.

Aksi mereka nyata mencuri perhatian netizen yang terhibur dengan kesilapan yang dilakukan pemilik motosikal tersebut dimana ramai mengaitkannya gara-gara sudah lama tidak melakukan aktiviti ‘ride’

Tindakan pantas mereka bersama-sama juga mendapat pujian kerana ianya dapat mengelakkan sebarang kerosakan yang serius kepada sistem enjin motosikal tersebut sekiranya ia dibiarkan lebih lama.

Namun disebalik komen-komen tersebut, ada juga yang mempersoalkan tindakan mereka membuang minyak berkenaan dijalan raya kerana menurut mereka minyak diesel boleh merosakkan jalan hingga tercetusnya perdebatan.

Selain itu ia juga mungkin membahayakan pengguna jalan raya yang lain dan boleh menyebabkan kecelakaan akibat terbabas sekiranya minyak yang buang adalah dalam kuantiti yang banyak.

Ada juga yang tidak bersetuju dengan pendapat tersebut dan menjelaskan minyak diesel sebenarnya lebih cepat kering justeru ia tidak membahayakan mana-mana pihak.

Buang tepi longkang bukan tengah jalan

Pemilik video tersebut dalam masa sama turut berkongsi satu lagi video menjelaskan ianya dilakukan di tepi sebuah longkang dan bukan di tengah jalan.

@nako.detailing

##HowLowCanYouGoLazada1111 ##fyp ##nakodetailing ##fyppppppppppppppppppppppp ##detailing Jgn fly lgi

♬ original sound – ABG BADR

Berikut antara komen menarik yang dikongsikan netizen :

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.