fbpx
Now Reading
“Nanti Kata Derhaka” – Dicabar TMJ Agar Buat Pendedahan, Sanusi Enggan Ulas Siapa ‘Tokong’

“Nanti Kata Derhaka” – Dicabar TMJ Agar Buat Pendedahan, Sanusi Enggan Ulas Siapa ‘Tokong’

Sanusi sebelum ini mencetuskan kontroversi apabila mendakwa ada individu tertentu yang mengawal perjalanan Liga Malaysia, namun tidak mendedahkan siapa individu yang dimaksudkannya.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Pemilik Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim (JDT), Tunku Ismail Sultan Ibrahim baru-baru ini menjadi perhatian peminat bola sepak tempatan selepas mencabar Presiden Persatuan Bolasepak Kedah (KFA), Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor agar mendedahkan nama individu yang beliau gelar sebagai ‘tokong’ dalam arena bola sepak Malaysia.

Tunku Ismail yang juga Tunku Mahkota Johor (TMJ) menerusi satu ciapan di Twitter turut meminta Menteri Besar (MB) Kedah itu agar menyertakan segala bukti dan fakta berkaitan dakwaan yang dikeluarkannya.

Ianya selepas Sanusi mencetuskan kontroversi mendakwa ada individu tertentu yang mengawal perjalanan Liga Malaysia, namun tidak mendedahkan siapa individu yang dimaksudkannya.

Jelasnya perbuatan itu hanya akan menjejaskan mutu bola sepak negara selain mewujudkan persaingan yang tidak sihat.

Foto : Twitter Pemain Ke-12

Terbaharu, beliau yang ditemui media di sebuah majlis Hari Raya di Kulim, Kedah bagaimanapun enggan mengulas cabaran TMJ.

Jelasnya, dia memilih untuk tidak membuat sebarang komen lanjut kerana khuatir akan dilabel sebagai ‘derhaka’.

“Soalan itu (cabaran TMJ agar dedahkan siapa ‘tokong’) tak usah tanya, provokasi.. no comment.

“Nanti depa (mereka) kata saya lawan raja pula, baru ini tak ada hujah depa update (tulis) kata lawan raja, derhaka…ini bola sepak derhaka apa, jadi (cukup) la,” katanya dipetik dari Berita Harian.

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.