fbpx
Now Reading
“Oyen Diculik Nenek” – Tular Warga Emas Letak Kucing Dalam Plastik Buat Ramai Terhibur [Video]

“Oyen Diculik Nenek” – Tular Warga Emas Letak Kucing Dalam Plastik Buat Ramai Terhibur [Video]

Difahamkan, warga emas terbabit mengambil kucing tersebut untuk dibawa pulang ke rumahnya bagi memberikan rawatan.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Tidak dinafikan, peminat kucing antara yang terbanyak ada di negara ini berbanding dengan pengemar haiwan lain.

Hal ini kerana kucing antara haiwan yang mudah untuk didapati dan senang dijaga tanpa perlu memohon sebarang lesen daripada pihak berkuasa.

Sesetengah individu memilih untuk memelihara kucing yang terbiar dijalanan kerana rasa simpati dan juga perasan sayang terhadap haiwan itu.

Letak kucing dalam plastik untuk dibawa pulang

Begitulah yang dilakukan seorang warga emas ini apabila tular video dirinya meletakkan kucing di dalam plastik untuk dibawa pulang mendapat pelbagai reaksi orang ramai.

Menerusi hantaran video yang dimuat naik di laman TikTok akaun @kaklinaaircond, kelihatan warga emas itu sedang berjalan sambil memegang beg plastik.

Lebih mencuit hati, ternyata beg plastik yang dipegang oleh warga emas itu berisi seekor kucing yang diambilnya di sekitar kawasan pasar borong, Jerantut, Pahang.

Tindakan warga emas itu pasti akan menimbulkan persoalan segelintir individu, mengapa kucing tersebut diambil dan ke mana ia akan dibawa.

Kucing tersebut diambil untuk dirawat

Menerusi hantaran video berasingan, ternyata kucing yang diambil itu sedang sakit dan warga emas terbabit mengambil haiwan terbiar itu untuk dirawat di rumahnya.

“OYEN diculik nenek HAHAHA” – Netizen

Menjengah di ruangan komen, rata-rata pengguna media sosial memberikan reaksi yang menghiburkan dan tak kurang juga yang memuji tindakan warga emas itu untuk merawat kucing tersebut.

Foto: TikTok/kaklinaaircond
Foto: TikTok/kaklinaaircond
Foto: TikTok/kaklinaaircond
View Comments (0)

Leave a Reply

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.