fbpx
Now Reading
Terkandas Akibat Banjir, Pemandu JKM Sujud Syukur Atas Bumbung Kereta Ketika Diselamatkan [Video]

Terkandas Akibat Banjir, Pemandu JKM Sujud Syukur Atas Bumbung Kereta Ketika Diselamatkan [Video]

Berdasarkan video tersebut, kelihatan mangsa berdiri di atas bumbung kereta berwarna hitam sambil melambai-lambai ketika bot penyelamat menghampiri dirinya.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Umum mengetahui, negara di saat ini sedang menghadapi situasi bencana banjir apabila enam negeri di Malaysia terjejas akibat hujan lebat yang berterusan sejak semalam (1 Mac).

Susulan itu, pelbagai pihak dan jabatan sudah mula mengerakkan aset-aset yang dimiliki mereka bagi membantu mangsa banjir yang terkandas.

Lelaki terkandas akibat banjir buat sujud syukur semasa diselamatkan

Semalam, tular juga rakaman seorang lelaki melakukan ‘sujud syukur’ selepas dia diselamatkan oleh anggota penyelamat yang menaiki bot di sebuah kawasan ladang kelapa sawit di Johor.

Menerusi hantaran video yang dimuat naik di akaun TikTok @apies__oren, kelihatan keadaan di kawasan ladang kelapa sawit itu sudah ditenggelami air.

Terpaksa berdiri atas bumbung kereta akibat paras air yang tinggi

Dalam video tersebut, kelihatan lelaki terbabit berdiri di atas bumbung kereta berwarna hitam sedang melambai-lambai ketika bot penyelamat menghampiri dirinya.

Lebih mengharukan, ketika bot penyelamat ingin mengambil dirinya, dia terus melakukan sujud syukur di atas bumbung kereta yang hampir ditenggelami akibat paras air yang tinggi itu.

Difahamkan, lelaki terbabit merupakan seorang pemandu yang berkhidmat di Jabatan Kebajikan Malaysia (JKM) Johor.

Memindai ruangan komen, rata-rata pengguna media sosial turut memanjatkan rasa syukur melihat mangsa yang berjaya diselamatkan selain sebak melihat situasi tersebut.

“Allah maha kuasa”

“Menitik air mata ku, sujud syukur tu”

Allahuakbar menitis air mata”

View Comments (0)

Leave a Reply

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.