fbpx
Now Reading
17 Fun Facts Tentang Pisang Yang Korang Tak Tahu!

17 Fun Facts Tentang Pisang Yang Korang Tak Tahu!

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

banana-fruit-landscape-wallpaper

 

Sumber bestpictureblog.com

Pisang merupakan salah satu buah yang paling banyak orang makan didunia kerana tinggi khasiatnya. Buah kuning bentuk melengkung mengandungi kandungan zat yang tinggi. Baca 17 Fun Facts tentang pisang yang korang mungkin tak tahu.

1. Pisang adalah buah yang terlaris di Supermarket Walmart. Pilihan yang tepat untuk sesuatu yang murah, lazat dan berkhasiat.

1

 

2. Pisang mengandungi sejenis bahan kimia semula jadi yang boleh membuat seseorang gembira – kimia sama yang terdapat dalam “Prozac.”

2

 

3. Makan 50 biji pisang akan memberikan korang dos yang sama radiasi seperti 1 kali sesi X-Ray gigi. Siapa sangka pisang mengandungi isotoop radioaktif.

3

 

4. Hanya dengan memakan dua biji pisang korang akan mempunyai tenaga yang untuk 90 minit senaman.

411

 

5. Pisang dapat membantu mencegah dan memulihan badan yang keletihan.

5

 

6. Pisang kuning adalah sebenarnya mutasi ditemui pada tahun 1836 .

6

 

7. Manusia berkongsi 50 % daripada DNA mereka dengan pisang.

7

 

8. Pisang adalah penawar semula jadi untuk mengurangkan tekanan dan kebimbangan.

9

 

9. Kajian mengatakan wanita yang makan pisang semasa penghamilan berpotensi melahirkan anak lelaki.

10

 

10. Pisang tidak mempunyai lemak, kolesterol atau sodium. Sebaliknya, ia adalah sumber yang baik serat dietary, Vitamin C, Kalium dan Mangan , dan sumber yang sempurna Vitamin B6.

11

 

11. Pisang dikatakan mengurangkan risiko serangan jantung dan strok , serta mengurangkan risiko anda mendapat kanser. So, korang boleh menu pisang dan jadikannya makanan harian korang. 🙂

13

 

12. Tergelincir kerana pisang di anggap jenayah pada awal tahun 1900. Fakta ini juga dipengaruhi undang-undang Amerika iaitu “Akta gelongsor “.

14

 

13. Pisang terdiri daripada 75% air.

16

 

14. Pisang kini ditanam di lebih daripada 100 negara.

17

 

15. Terdapat sebuah Muzium Kelab Pisang yang terletak di Calif, Mekah. Korang boleh lihat lebih dari 17 ribu koleksi pisang yang berbeza.

8-14-98-5 BANANA -- BERNARDO ALPS -- PCITY ALTADENA--"Top banana" Ken Bannister wears one of his banana suits and holds a banana putter at the banana museum, which also serves as headquarters for his International Banana Club.
8-14-98-5 BANANA — BERNARDO ALPS — PCITY
ALTADENA–“Top banana” Ken Bannister wears one of his banana suits and holds a banana putter at the banana museum, which also serves as headquarters for his International Banana Club.

 

16. Kebanyakkan pisang dipetik ketika hijau dan akan diperam sehingga masak.

199

 

17. Pokok Pisang sebenarnya tumbuhan herba tertinggi di dunia. Dengan ketinggian yang boleh mencapai 20 kaki . Dan mereka tidak mempunyai batang kayu.

20

View Comments (0)

Leave a Reply

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.