Ingatkan Berdoa, Rupanya Main ‘Mobile Legends’

Berbaju Melayu putih lengkap bersampin dan bersongkok, seorang pengantin lelaki dirakamkan aksinya duduk bersila dan menundukkan kepala sambil ‘menadah tangan’ pada hari pernikahan.

Bagaimanapun, gambar tersebut yang menunjukkan pengantin asyik bermain permainan mudah alih popular, ‘Mobile Legends’ mencetuskan pelbagai reaksi netizen.

Ia mula tular pada Rabu selepas dimuat naik seorang jurugambar di Facebook ‘Rudy Aqsara’.

Pengantin lelaki, Mohamad Hafizzul Hilmi Abdul Ali, 28, berkata, gambar tersebut dirakamkan secara kandid sebelum akad nikah berlangsung di Masjid Kampung Telok Kitang di Pengkalan Chepa, Kelantan pada 17 Mac lalu.

Mengakui dirinya adalah pengikut tegar permainan mudah alih, pemuda yang berasal Tumpat, Kelantan itu menjelaskan perbuatan tersebut bukan disengajakan.

“Rasa gementar pada hari nak nikah. Tapi ada ‘masalah’ yang tidak disengajakan membuatkan tok kadi tiba lewat ke masjid.

“Sementara menunggu tu saya bukalah sekejap ‘Mobile Legends’. Bila dah lama menunggu kira-kira dua jam, perasaan gementar tu dah hilang,” katanya kepada mStar Online.

Selepas hampir setahun menyulam cinta, Mohamad Hafizzul disatukan dengan Fatin Fatihah Shamsuddin, 28, sebagai suami isteri dengan sekali lafaz.

Haffizul dan isterinya

Mohamad Hafizzul yang mengusahakan restoran di Kota Bharu berkata, minatnya terhadap permainan video telah lama diketahui isterinya sejak di awal perkenalan.

“Gambar yang tular membuatkan saya ‘kantoi’ dengan isteri yang menyangka saya sedang berdoa ketika itu. Tapi dia taklah marah pun,” katanya.

Bagaimanapun Mohamad Hafizzul memohon maaf sekiranya tindakan bermain permainan mudah alih di dalam masjid dianggap tidak menghormati rumah ibadat selain mengundang rasa kurang senang masyarakat.

“Saya minta maaf dan saya berharap anda semua mendoakan kebahagiaan kami berdua,” katanya sambil menambah belum berkesempatan untuk berbulan madu tetapi mengimpikan destinasi percutian di pulau dan tanah tinggi.

Dalam pada itu, dia turut berkongsi ‘rahsia’ bahawa dirinya tidak lagi bermain permainan popular itu sejak hari pernikahan walaupun sebelum ini dia adalah ‘kaki game’.

“Bukan isteri melarang atau saya hendak berhenti bermain, tapi lepas kahwin saya agak sibuk dengan kerja selain tumpukan lebih banyak masa bersama isteri.

“Isteri pun selalu habiskan masa dengan telefon sebab dia menjual produk dalam talian. Kalau saya suka main ‘game’, isteri pula suka ‘selfie’ (swafoto),” katanya secara berseloroh.

Sumber : Mstar

Recent Posts

  • Trending

“Harap Ayah Happy” – Bapa Terharu Si Anak Hadiahkan Motosikal Jenis Honda Vario [Video]

Menerusi video tersebut, meskipun gembira menerima hadiah namun masih kelihatan si bapa seperti bimbang pemberian…

4 hours ago
  • Trending

Lelaki Dakwa Puluhan Kereta Tersadai Di Highway Karak, Gara-gara Paku Atas Jalan [Video]

Dalam satu lagi video berasingan yang dikongsikan Mohd Faiz, dia mendakwa bahawa kesemua kereta tersebut…

5 hours ago
  • Hiburan
  • Trending

“Tiada Duta Tempatan” – Dikritik Selepas Ruhainies Tag Gambar Di IG, Godiva Tampil Beri Penjelasan

Penafian tersebut dilakukan Godiva Malaysia, selepas orang ramai mendakwa syarikat berkenaan mengambil Ruhainies sebagai duta…

5 hours ago
  • Trending

Perlu Beli Barang Lain Jika Nak Beli 2 Paket Minyak Masak, KPDN Perak Serbu Kedai Runcit [Video]

Menurut Timbalan Menteri KPDN, Fuziah Salleh melakukan jualan bersyarat adalah satu kesalahan di bawah Akta…

7 hours ago
  • News
  • Trending

Menteri Besar Perlis Tak Ditahan, Hanya Dipanggil SPRM Untuk Beri Keterangan

Sebelum ini, media melaporkan MB Perlis ditahan SPRM selepas hadir untuk memberi keterangan kepada pihak…

7 hours ago
  • News
  • Trending

“Tiada Bukti Kukuh” – Kes Guru MRSM Pedofilia Diklasifikasi Fitnah, Polis Siasat Penulis

Menurut Ketua Polis Kelantan, pihaknya kini membuka siasatan mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia…

9 hours ago