fbpx
Now Reading
Tular Rakaman Penunggang Basikal Dilanggar, Rupanya ‘Driver’ Leka Periksa Aplikasi e-Hailing [Video]

Tular Rakaman Penunggang Basikal Dilanggar, Rupanya ‘Driver’ Leka Periksa Aplikasi e-Hailing [Video]

Menurut Ketua Polis Daerah Sepang, pemandu kereta dan seorang penunggang basikal telah membuat laporan polis dan diambil rakaman percakapan.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Baru-baru ini, tular di media sosial satu rakaman ‘dashcam’ yang memaparkan dua penunggang basikal dilanggar sebuah kereta di jalan raya.

Video tersebut yang sohor di media sosial telah meraih perhatian ramai sekaligus mencetuskan perdebatan mengenai siapa yang bersalah di dalam insiden itu.

BACA ARTIKEL BERKAITAN: Tular Sekumpulan Penunggang Basikal Dirempuh Kereta Semasa Berbasikal Di Jalan Raya

Terbaharu, pihak polis mengesahkan telah menerima laporan berhubung kejadian yang berlaku di Jalan Dengkil, Kota Warisan di Sepang pada Ahad lalu (27 Ogos) itu.

Pemandu dipercayai terleka periksa aplikasi e-hailing di telefon bimbit

Ketua Polis Daerah Sepang Asisten Komisioner Wan Kamarul Azran Wan Yusof berkata, kejadian yang berlaku pada jam 7.15 pagi itu dipercayai kerana pemandu kereta terbabit terleka ketika memeriksa mesej daripada aplikasi e-hailing di telefon bimbitnya.

Menurutnya, pemandu kereta yang berada di lorong kiri dari arah Kajang ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) itu telah terlanggar belakang sebuah basikal sebelum penunggang itu merempuh seorang lagi penunggang basikal lain.

“Ketika sampai di Jalan Dengkil, Kota Warisan, pemandu kereta yang berada di lorong kiri telah terima mesej daripada aplikasi e-hailing di telefon bimbit dan bertindak memeriksa mesej tersebut.

“Semasa memeriksa mesej tersebut, pemandu kereta telah terlanggar belakang sebuah basikal dan kemudian basikal itu terlajak ke hadapan terlanggar seorang lagi penunggang basikal yang lain.

“Akibat kemalangan tersebut, kereta itu mengalami kerosakan di bahagian bumper dan bonet hadapan, manakala kerosakan penunggang basikal di bahagian tayar serta rim belakang,” katanya dipetik Sinar Harian semalam (31 Ogos).

Pemandu kereta dan penunggang basikal tampil buat laporan polis

Mengulas lanjut, beliau berkata kedua-dua individu terbabit iaitu pemandu kereta dan penunggang basikal telah membuat laporan polis dan diambil rakaman percakapan.

Terdahulu, tular di media sosial video sekumpulan penunggang basikal yang berada di sebuah jalan raya sebelum salah seorang daripada mereka dirempuh sebuah kenderaan yang datang dari arah belakang.

Hasil pelanggaran itu menyebabkan dua penunggang basikal dilihat terjatuh di atas jalan raya terbabit.

View Comments (0)

Leave a Reply

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.