fbpx
Now Reading
Ramai Tak Tahu, Ini Cara Mudah Untuk Dapatkan SOP Sahih & Terkini Menerusi Aplikasi MySejahtera

Ramai Tak Tahu, Ini Cara Mudah Untuk Dapatkan SOP Sahih & Terkini Menerusi Aplikasi MySejahtera

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Tidakan dinafikan, kewujudan beberapa fasa dan status pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan yang berbeza-beza seperti PKP, PKPB, PKPP,PKPD dilihat efektif dalam mengekang penularan wabak Covid-19 di sesuatu kawasan.

Walaupbagaimanapun perkara ini akan menjadi masalah kepada sesetengah orang khususnya warga emas dimana pelaksananan-pelaksanaan ini hadir dengan SOP yang berbeza.

Nak rujuk SOP pun kadang kala tak tau dimana nak dapatkannya bukan?

Namuhn tahukah, sebenarnya ada boleh sahaja mendapat SOP terkini yang tepat untuk kawasan atau negeri tempat tinggal anda hanya dengan menggunakan aplikasi MySejahtera.

Jadi di bawah kami kongsikan kepada anda langkah mudah untuk melakukannya :

#1 Masuk ke aplikasi MySejahtera & Tekan More pada tab ‘MySejahtera’

#2 Klik pada Standard Operating Procedudure (SOP)

#3 Tatal ke bawah & Pilih jenis pelaksanaan PKP di tempat anda

Sebaik memilih butang SOP, anda akan dibawa terus ke laman MKN. Tatal kebawah.

Sebaik tatal ke bawah, akan terdapat 4 pilihan PKP iaitu PKP, PKPB, PKPP atau PKPD. Sila pilih dengan menekan pada butang lanjut mengikut penguatkuasaan di tempat anda. ( Setakat hari ini hanya dua yang masih aktif dilaksanakan iaitu PKP & PKPD

#4 Pilih SOP yang anda mahukan

Nota tambahan, selain dari SOP am, anda juga boleh mendapatkan SOP khusus untuk sektor ekonomi, tempat kerja dan pelbagai lagi menerusi kaedah sama. Anda hanya perlu tatal ke bawah/ atas untuk mencari senarai SOP yang bersesuaian dengan anda. Namun pastikan tarikh sop yang anda pilih adalah terkini.

Kaedah ini turut dikongsikan Agensi Jabatan Pengurusan Bencara Negara(NADMA), Jabatan Perdana Menteri menerusi satu hantaran di laman FB mereka.

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.