fbpx
Now Reading
Dettol Lancar Kempen ‘Selangkah Lebih Selangkah Kasih’, Kempen Kesedaran Kebersihan Semasa Ramadan

Dettol Lancar Kempen ‘Selangkah Lebih Selangkah Kasih’, Kempen Kesedaran Kebersihan Semasa Ramadan

Menurut Dettol kempen ‘Selangkah Lebih, Selangkah Kasih’ dapat meningkatkan kesedaran ramai tentang peranan penting kesihatan dan kebersihan semasa Ramadan.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Ketika umat Islam bersungguh-sungguh menunaikan kewajipan mereka pada bulan Ramadan yang suci ini, hubungan yang mendalam antara kebersihan, kerohanian, dan ikatan kasih sayang dalam keluarga semasa berpuasa amat penting.

Menyedari intipati dan niat pada masa yang mulia ini, Dettol, jenama terkemuka dan dipercayai dalam kesihatan dan kebersihan, memperkenalkan kempen Selangkah Lebih, Selangkah Kasihnya.

Kempen untuk jaga kesihatan dan kesejahteraan insan tersayang

Inisiatif yang bermakna ini adalah tanda kasih sayang dan sokongan, bertujuan untuk melampaui kebiasaan untuk menyucikan kedua-dua jasad dan jiwa, memastikan keluarga berasa selamat apabila mereka memeluk kewajipan agama mereka.

Inti kepada kempen ini ialah komitmen Dettol untuk memperkasakan individu. Matlamatnya adalah untuk memberi inspirasi kepada mereka untuk mengambil langkah tambahan untuk menjaga kesihatan mereka dan kesejahteraan orang yang mereka sayangi, di samping menghulurkan kebaikan dan belas kasihan kepada masyarakat yang lebih luas.

Memandangkan bilangan jemaah yang menghadiri solat harian dan Tarawih, di samping acara keagamaan yang lain meningkat, mengamalkan amalan kebersihan yang rapi menjadi penting.

Pendedahan kepada orang ramai boleh beri risiko penularan kuman

Jemaah yang besar meningkatkan risiko penularan kuman berjangkit, menjadikan mencuci tangan secara berkala, membersihkan sejadah, dan membersihkan kawasan wuduk sebagai langkah penting untuk membendung penularan jangkitan.

Dalam dedikasinya untuk meningkatkan kesedaran tentang peranan penting kesihatan dan kebersihan semasa Ramadan dan untuk memastikan umat Islam boleh mengambil bahagian dengan selamat dalam tujuan mendalam Ramadan, Dettol bertujuan untuk mengurangkan beban penyakit dan membolehkan umat Islam menerima sepenuhnya kepentingan rohani Ramadan.

Dettol sumbang produk bernilai RM100,000 untuk jaga dan persekitaran yang bersih

Untuk merealisasikan komitmen ini, Dettol menyumbangkan produk bernilai sehingga RM100,000 yang menjurus kepada kebersihan keseluruhan, menyumbang kepada penyelenggaraan persekitaran yang bersih.

Selain itu, Skuad Dettol yang berdedikasi akan memulakan misi pembersihan dan pembasmian kuman menyeluruh di 20 masjid di seluruh Lembah Klang.

Tumpuan mereka termasuk dewan solat, kawasan wuduk dan ruang komunal, dengan matlamat utama untuk mewujudkan persekitaran yang bersih dan bebas kuman yang membolehkan jemaah mengamalkan kepercayaan mereka tanpa kebimbangan kesihatan dan keselamatan.

Para penyembah juga akan menerima produk penting dan risalah pendidikan, melengkapkan mereka untuk melindungi diri mereka dan keluarga mereka semasa pembaharuan rohani mereka.

Beri manfaat kepada jemaah untuk lebih bersih dan sihat

Usaha Dettol bukan sahaja akan memberi manfaat kepada jemaah tetapi juga akan menyumbang ke arah menggalakkan persekitaran yang lebih sihat dan bersih, menyerlahkan komitmen jenama itu ke arah memberi kesan positif kepada masyarakat.

Tiffany Tang, Pengarah Pemasaran Kesihatan, Malaysia dan Singapura untuk Reckitt, menyatakan semangatnya, dengan menyatakan, “Di Dettol, kami percaya kepada kuasa kebersihan untuk menggalakkan kesihatan dan kesejahteraan.

Melalui kempen Selangkah Lebih, Selangkah Kasih kami, kami komited untuk menyokong masyarakat Islam semasa Ramadan dengan menyediakan sumber dan pendidikan yang diperlukan untuk kekal sihat.

Matlamat kami adalah untuk mewujudkan persekitaran yang selamat dan bersih di masjid, membolehkan jemaah menerima sepenuhnya menunaikan Ramadan.”

Pada dasarnya, kempen Selangkah Lebih, Selangkah Kasih merangkumi semangat Ramadan, di mana tindakan kebaikan dan belas kasihan bersilang dengan mengejar kesucian rohani.

Dengan menggalakkan amalan kebersihan yang baik, Dettol berusaha untuk memudahkan keseimbangan harmoni antara kesihatan fizikal dan pemenuhan rohani, sekali gus memperkayakan pengalaman Ramadan untuk semua.

View Comments (0)

Leave a Reply

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.