fbpx
Now Reading
Selepas Ditegur Ustazah Asma’, Ini Respon Pengendali Grup FB Riak Apa Hari Ini

Selepas Ditegur Ustazah Asma’, Ini Respon Pengendali Grup FB Riak Apa Hari Ini

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Sebelum ini kami ada melaporkan mengenai teguran secara terbuka yang diberikan pendakwah bebas, Ustazah Asma’ Harun kepada pengendali grup FB Riak Apa Hari Ini berhubung nama mereka yang disifatkan tidak sesuai digunakan meskipun untuk tujuan bergurau.

Ini kerana menurutnya,sebarang penggunaan nama itu disifatkan mengindahkan perbuatan riak justeru sebaik ditukar nama atau ditutup terus kumpulan berkenaan.

Nasihat yang diberikan tersebut kemudiannya dikongsikan beberapa ahli grup berkenaan yang bercadang agar grup tersebut menukar perkataan riak berkenaan kepada sesuatu yang lebih ‘manis’ digunakan.

Perkongsian tersebut bagaimanapun mendapat reaksi yang sedikit berbeza dari pengendali laman berkenaan.

Menerusi satu pengumuman yang dikeluarkan pengendalinya beberapa jam yang lalu, mereka seolah membidas pendapat Ustazah Asma’ dan tetap dengan keputusan untuk mengekalkan nama tersebut.

Namun lebih mengejutkan menerusi pengemuman tersebut apabila pengendali grup berkenaan memohon mana-mana ahlinya yang takut berdosa untuk keluar dari grup berkenaan.

Pada yang tak boleh nak duduk dalam ni nanti kena jilat api neraka boleh left

Malah menurut mereka terdapat banyak lagi grup di luar sana yang lebih dahysat selain turut menamakan beberapa grup lainnya.

” Kami x paksa ye. Sebab kalau lihat kat luar sana banyak lagi grup-grup yang terlebih dahsyat. Di ssitu dgn posting dan aksi yg lagu dasat dipertontonkan tanpa ditapis oleh admin. Bagaimana tu??

“Jadi sekali lg kami ulang..pada yang tak boleh nak duduk dalam ni nanti kena jilat api neraka boleh left ya” tulis admin grup berkenaan.

Respon admin 2

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.