Now Reading
“Berikanlah Aku Kekuatan.” – Lelaki Tak Jadi Teruja, Muka Nampak Pelik Pada Cermin Baru Beli

“Berikanlah Aku Kekuatan.” – Lelaki Tak Jadi Teruja, Muka Nampak Pelik Pada Cermin Baru Beli

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Beli belah atas talian adalah antara perkara paling disukai ramai kerana ada yang cuba menghilangkan rasa bosan dengan mendapatkan barang baru. Bukan itu sahaja, barangan yang hendak dibeli pula boleh didapati dengan harga yang jauh lebih murah berbanding di kedai.

Sudah semestinya barang yang dipesan pasti amat ditunggu-tunggu. Namun begitu, kadang kala perasaan kecewa tidak dapat dibendung kerana barang yang sekian lama dinanti-nantikan hanyalah indah khabar dari rupa.

Dah lah nak sampai pun lambat, bila dah sampai tiba-tiba barang tak elok pula.

Keadaan barang tak sama macam dipesan

Situasi ini dapat dikaitkan dengan lelaki ini yang memesan barang melalui sebuah aplikasi beli belah atas talian. Tetapi menghampakan apabila ia sampai tidak sama seperti yang diiklankan.

Menerusi sebuah video dikongsi lelaki itu sendiri di TikTok @aasbadr5, dia telah menerima sebuah parcel mengandungi cermin seperti yang dipesan secara online.

@aasbsdr5

Ya Allah Berikanlah Aku Kekuatan untuk menahan diri Dari memaki 😀##fyp ##tiktokmalaysia ##fypシ

♬ original sound – Kakashi Goreng Selipar Gojo

Alangkah terkejutnya setelah cermin itu digantung, ia tidak berfungsi seperti biasa dimana menampakkan raut wajahnya yang sangat berbeza.

Seperti yang dilihat pada cermin itu, mukanya kelihatan senget dan cukup pelik, tak jauh seperti kualiti cermin set permainan alat solek kanak-kanak.

Keadaan itu sudah semesti tidak membolehkannya untuk menggunakan sama sekali.

Perkongsian yang mendapat hampir setengah juta tontonan itu telah mengundang dekah netizen.

“Macam cermin set makeup budak-budak” – Netizen

Meninjau ke ruangan komen, ada yang menyamakan cermin tersebut seperti set permainan alat solek kanak-kanak. Ada juga yang menasihati untuk membaca review daripada pelanggan lain sebelum membuat sebarang pembelian.

Baca komen dulu baru beli

© 2021 BuzzKini. All Rights Reserved.