fbpx
Now Reading
Nokia Lancar XR20, Peranti 5G Tahan Lasak Yang Tak Perlukan ‘Casing’

Nokia Lancar XR20, Peranti 5G Tahan Lasak Yang Tak Perlukan ‘Casing’

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Seperti yang dijanjikan, Nokia hari ini telah melancarkan peranti terbaharunya yang disifatkan tahan lasak siap dengan sokongan Android selama tiga tahun.

Menepati ramalan ramai, ianya dinamakan XR20 seperti disenaraikan Geekbench sebagai salah satu model terbaharu Nokia yang belum dipapar kepada umum.

Bukan setakat tahan lasak , XR 20 difahamkan hadir dengan kemampuan kalis air dan juga debu IP68 rating.

Selain itu ia mempunyai tubuh seakan bampar dan turut melepasi piawaian MIL-STD 810H sehingga mampu menahan hentakan dari ketinggian 1.8 meter,selain julat suhu diantara -22° C hingga 55° C.

Malah ia juga menggunakan kaca Corning® Gorilla™ Glass Victus™ sebagai display peranti ( skrin skrin 6.67″ IPS LCD) sekaligus tahan calar dan mampu menyerap hentakan.

Dengan ciri sebegini, kami yakin ia seperti yang diwar-warkan Nokia sebagai peranti yang tidak memerlukan sebarang kerangka atau casing.

Saiz

Spesifikasi

Dari segi spesifikasi pula, peranti ini dijana cip Snapdragon 480, dengan memori sehingga 6GB RAM, 128 GB storan yang boleh ditambah dengan kad Mikro SD, dan juga bateri sebesar 4630 Mah.

Peranti 5G ini jugat tampil dengan skrin 6.67-inch Full HD+ . Selain itu ia turut menyokong pengecasan pantas sehingga 18W.

Spesifikasi kamera :

ZEISS Optics, ZEISS Portrait, ZEISS Cinematic Effects, SpeedWarp mode, Action Cam mode, Night mode, Cinema mode, HDR, Beautification, Panorama, WatermarkFront camera sensor:8 MPNumber of rear cameras:2 pcRear camera 1:

Main CameraRear camera 1 sensor:48 MPRear camera 2:
UltrawideRear camera 2 sensor:13 MP
Rear flash LED

Dari segi harga, peranti ini akan mula dijual di pasaran US pada 24 OGOS dengan bermula dari US$549.99 (~RM2326).

Namun setakat ini tiada sebarang info sama ada HMD Global mempunyai perancangan untuk melancarrkan XR20 di negara lain termasuk di Malaysia.

Jom lihat ujian toughest test yang dilakukan Nokia.

P/S : Macam bola Roberto Carlos buat ..

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.