fbpx
Now Reading
Aksi Lelaki Redah Jalan Sesak Demi Kutip Jalur Gemilang Diatas Jalan Raih Pujian Netizen [Video]

Aksi Lelaki Redah Jalan Sesak Demi Kutip Jalur Gemilang Diatas Jalan Raih Pujian Netizen [Video]

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Jalur Gemilang bukan sahaja bendera rasmi negara, malah ia simbol kemegahan rakyat dan sepatutnya berkibar megah.

Memandangkan sekarang kita dibulan Ogos dan tinggal beberapa hari sahaja lagi untuk menyambut hari kemerdekaan, dapat dilihat ramai mula mengibarkan jalur keramat itu di premis-premis, rumah dan juga di kenderaan.

Terbaharu, tular di laman TikTok satu video memperlihatkan sikap patriotisme seorang lelaki yang sanggup berjalan tengah kesibukan sebuah jalanraya demi menyelamatkan jalur gemilang yang dilihatnya di atas jalan.

Menerusi video yang dikongsikan @itsfiq19, pemuda tersebut pada mulanya dilihat turun dari lori yang dinaiknya sebelum bergegas berjalan kearah jalan yang sedikit sibuk di hadapan mereka.

Dia kemudian bertindak menahan beberapa kenderaan sebelum mengutip sesuatu diatas jalan berkenaan. Namun sewaktu berlari berpatah balik jelas objek yang dikutipnya adalah jalur gemilang yang kebiasanya dikibarkan di kenderaan .

@itsfiq19

Selamat hari merdeka ##MalaysiaDiHatiku ##fyp

♬ original sound – мαуα’єуℓ

Dengan wajah yang ceria dia kemudian dilihat membuka pintu lari sambil mengibarkan bendera berkenaan.

Malah rakannya yang merakam video tersebut turut kedengaran memuji lelaki tersebut dan berkata : ” Merdeka this boy”

Kejadian dipercayai di Ipoh

Meskipun tiada sebarang mengenai tarikh video tersebut, namun lokasi ianya dirakam dipercayai di Jalan Wira Jaya, Ipoh berhampiran lampu isyarat Jalan Gunung Rapat.

Perkongsian tersebut nyata mendapat pujian ramai netizen. Ramai yang berterima kasih kepada pemuda tersebut diatas semangat patriotisme yang tinggi yang ditunjukkannya tidak kurang juga yang terharu dengan apa yang dilakukannya.

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.