fbpx
Now Reading
Wanita Di Thailand Digelar Pekerja Sapu Sampah Tercantik

Wanita Di Thailand Digelar Pekerja Sapu Sampah Tercantik

Jelas Pattaramon atau Bow, dia memakai mekap ketika bekerja sebagai penyapu sampah di jalan untuk kepuasan diri sendiri.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Pekerjaan seperti mengutip sampah atau pembersihan merupakan satu kerja yang mulia namun tidak ramai yang mahu berkecimpung dalam kerjaya itu.

Ini kerana individu yang berada dalam industri tersebut perlu berdepan dengan bau yang busuk serta persekitaran yang kotor sebelum menjalankan proses pembersihan.

Wanita cantik jadi sapu sampah jalan

Namun berbeza dengan seorang wanita di Thailand ini apabila dia memilih untuk menjadi pekerja sapu sampah jalan di Bangkok.

Malah wanita yang dikenali sebagai Pattaramon Thocharoen, 27, ini menjadi tular di media sosial seperti TikTok kerana netizen tempatan (Thailand) mengelarkanya sebagai pekerja pembersihan atau lebih tepatnya penyapu sampah yang paling cantik di negara berkenaan.

Siap pakai mekap pergi kerja untuk kepuasan diri sendiri

Pattaramon yang juga dikenali sebagai Bow turut menghias wajahnya dengan solekan apabila pergi bekerja, lapor Mothership.

Ibu kepada dua anak lelaki itu turut memaklumkan kepada The Straits Times bahawa dia memakai alat solek demi kepuasan diri sendiri.

Ibu dan ayah juga bekerja dalam industri sama

Jelas wanita itu, ibunya juga merupakan seorang tukang sapu di jalan dan ayah pula seorang pemandu lori sampah.

“Ini adalah profesion yang ibu bapa saya lakukan untuk membesarkan saya, jadi saya bangga dengannya,” kata Bow.

Di TikTok rasmi Bow, dia turut berkongsi mengenai rutin hariannya sebagai seorang pekerja penyapu jalan kepada sekitar 330,000 pengikutnya di aplikasi tersebut.

@241262bp ตอบกลับ @thirdty_88 นี่แหละคือสิ่งที่เราต้องการที่สุด ตัวจริงผิวใส เป็นปลื้มจัง🤭#ความสุขของอรุณ #พนักงานกวาด #เขตจอมทอง #เซรั่มโสมคอลลาเจนสิตา #สิตาครีมโสมนมแพะ #สิตาแบรนด์ #บอสอิ๋ว ♬ Animal baby – 上野燿

Kerja hakiki sapu sampah namun peroleh hasil lebih RM6,000 dari media sosial

Wanita itu turut memaklumkan bahawa dia turut memperoleh sekitar 12,000 Thai Baht (RM1,590) setiap bulan hasil daripada bekerja sebagai penyapu sampah di jalan.

Walau bagaimanapun, dia turut memperoleh pendapatan di TikTok sehingga 50,000 Thai Baht (RM6,622.74) menerusi penglibatan di media sosial seperti ‘review’ jenama dan jualan produk.

@241262bp โบกเข้าไป☺️#พนักงานกวาด #ความสุขของอรุณ #สิตาครีมโสมนมแพะ #สิตาแบรนด์ #สิตาแบรนด์ ♬ Baby you (Baby you Ver.) – Yuka
@241262bp สะบักสะบอมทุกวันหลังกลับบ้านเป็นผู้หญิงไม่ต้องถึกบ้างก็ได้บางทีก็อยากอ่อนแอแต่สภาพไม่น่าอ่อนแอเลยตู🤭🧡#ความสุขของอรุณ #พนักงานกวาด #เขตจอมทอง #เซรั่มโสมคอลลาเจนสิตา #สิตาครีมโสมนมแพะ #สิตาแบรนด์ ♬ [Animals and dishes] Cute BGM – Sound Owl
View Comments (0)

Leave a Reply

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.