fbpx

Lancar Kempen #GengSubuhMacamJumaat, Alif Satar Tidak Kisah Pandangan Negatif Setengah Pihak

Terdahulu, tular di Twitter (X) ciapan seorang lelaki yang seolah-olah memperlekehkan usaha Alif dalam mengajak orang ramai menyertai #GengSubuhMacamJumaat.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Umum mengetahui penyanyi dan pengacara versatil, Alif Satar telah melancarkan kempen #GengSubuhMacamJumaat.

Kempen yang mula dilaksanakan pada November tahun lalu merupakan salah satu usaha Alif untuk mengajak orang ramai memeriahkan masjid pada waktu solat subuh.

Kempen itu nyata mendapat sambutan hangat kebanyakan pihak. Ia dapat dibuktikan apabila lebih 3,000 orang menyertai kempen tersebut yang diadakan pada 1 Januari lalu.

Alif Tidak Peduli Pandangan Negatif Setengah Pihak Mengenai #GengSubuhMacamJumaat

Namun, dalam ramai yang memuji usaha Alif mengajak orang ramai ke arah kebaikan, terdapat segelintir individu yang didakwa kurang senang dengan inisiatif tersebut.

Ada segelintir yang berpendapat kempen yang dilaksanakan oleh penyanyi berkenaan mendapat sambutan hanya kerana status Alif sebagai seorang selebriti.

Pendapat individu ini mencetuskan perdebatan hangat di media sosial dengan majoritinya mengecam kenyataan yang dikeluarkannya.

Foto: Twitter (X)

Walau bagaimanapun, Alif yang juga merupakan seorang pelakon tidak mahu memikirkan soal pandangan negatif tersebut mengenai kempen berkenaan.

“Saya tidak peduli langsung sebab tahu apa yang dibuat ini, iaitu ajak ramai-ramai (solat secara berjemaah di masjid)… Dua tiga orang ini saya tak kisah.

“Saya fikir apabila buat gerakan sebegitu, ramai yang ikut. Tidak ada kena mengena dengan kepentingan diri. Apa yang saya buat memang kerana Allah SWT,” katanya yang dipetik daripada Berita Harian.

Ajak Orang Ramai Solat Subuh Berjemaah Di Masjid Kawasan Masing-Masing

Pada masa yang sama, Alif turut menyeru orang ramai untuk mendirikan solat subuh secara berjemaah di masjid berhampiran kawasan masing-masing.

“Jom ajak semua orang di sekeliling kita untuk bangun solat subuh secara berjemaah di masjid berhampiran masing-masing.

“Insya-Allah, saya boleh sertai di mana-mana masjid nanti,” katanya.

Terdahulu, kempen #GengSubuhMacamJumaat yang dilancarkan oleh Alif pada November 2023 mula tercetus apabila penyanyi yang popular dengan lagu Lelaki Seperti Aku menghadiri kelas agama oleh seorang ustaz.

Kempen itu nyata mendapat sambutan sehinggakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dr Zaliha Mustafa turut menyertai dan mengagumi usaha Alif menerusi ciapan di akaun Twitter (X) miliknya.

Baca Artikel Berkaitan: “Inilah Influencer Sebenar” – Misi Alif Satar Ajak Orang Solat Subuh Di Masjid Seperti Solat Jumaat Buat Netizen Kagum

Baca Artikel Berkaitan: [Video] Lelaki Kongsi Pengalaman Sertai #GengSubuhMacamJumaat Bersama Alif Satar Di Masjid

View Comments (0)

Leave a Reply

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.