fbpx
Now Reading
Tak Ada Duit Dalam Poket? Beralih Kepada Pembayaran ‘Cashless’ Lah, Jawabnya!

Tak Ada Duit Dalam Poket? Beralih Kepada Pembayaran ‘Cashless’ Lah, Jawabnya!

Sekarang ini semuanya di hujung jari sahaja. Tak perlu guna wang tunai, kita kan ‘Cashless Society’.

Dapatkan isu trending dan berita terhangat menerusi telegram kami! Follow Kami

Jika dilihat pada ketika ini, rakyat Malaysia kini lebih kepada menggunakan pembayaran tanpa tunai (Cashless). Lebih daripada 7 bilion transaksi e-wallet telah digunakan di seluruh negara pada tahun lepas, menjadikan e-walet sebagai satu keperluan mengikut piawaian gaya hidup hari ini.

Malah, hampir semua perniagaan dalam talian sehinggalah Pasar Malam, turut mengalu-alukan kemudahan ‘Cashless’ ini. Kan lebih mudah dan cepat, nak beli ayam goreng RM2 pun boleh bayar guna telefon sahaja.

Asalkan ada duit dalam akaun e-wallet.

Sumber: Cyprus Mail

Tak Ada Cash? No Problem!

Pengguna/pembeli sekarang ini memang menggunakan perkhidmatan Cashless, sahaja.Klik sahaja pada pautan e-wallet di telefon, terus boleh shopping, bayar bil, buat pembayaran di tempat letak kereta dan tol dengan mudah. 

Nak buat transaksi lain seperti memindahkan dana (transfer fund) pun boleh!

Kelebihan #1 tentang pembayaran tanpa tunai dan menggunakan e-wallet ini ialah pengguna dapat menikmati promosi istimewa, diskaun, baucar, pulangan tunai, rebat, ganjaran (you name it!) dan kepuasan lepas membuat pilihan perbelanjaan bijak sama ada membeli-belah menerusi dalam talian atau di kedai.


Sama juga masa anda enjoy penjimatan lebih di MR.DIY, Julai ini!

Eh, ada apa di MR.DIY pada bulan Julai ini?

Ha, untuk pengetahuan anda, ‘Promosi Poket Selamat’ tahunan MR.DIY kini kembali untuk edisi ke-8 pada tahun 2022 ini.

Lakukan pembayaran tanpa tunai (Cashless) di MR.DIY antara 1 hingga 31 Julai dan anda berpeluang menikmati diskaun sehingga 30% untuk pilihan stok MR.DIY anda — daripada peralatan rumah, aksesori dan banyak lagi.

Semua ini boleh didapati di 883 buah kedai MR.DIY, seluruh negara dan di juga menerusi platform e-dagang MR.DIY.

BACA JUGA: Dibuka Secara Rasmi Di Mid Valley Megamall, Ini Perbezaan MR DIY PLUS Berbanding MR DIY Biasa

‘Promosi Poket Selamat 8’ merupakan cara MR.DIY memberi kembali kepada rakyat Malaysia dengan membenarkan mereka berbelanja sambil berjimat.

Item yang dipaparkan untuk Promosi Poket Selamat 8 adalah beberapa produk popular daripada MR.DIY yang bernilai dan terbaik serta disukai oleh rakyat Malaysia di seluruh negara. Contohnya seperti MR.DIY’s Speedy Food Chopper, alat dapur berguna yang boleh membantu anda menjimatkan waktu memasak, dan pelbagai lagi barangan menarik.

MR.DIY’s Speedy Food Chopper dijual sekarang pada harga RM8.90 berbanding RM13.10 (harga asal) iaitu penawaran diskaun istimewa 32%. Menarik, kan?! #GoodDeal.

Mana nak dapat harga bawah RM10 untuk Food Chopper. Kalau nak beli hadiah untuk ibu atau isteri pun boleh. Seronok sikit mereka nak memotong pada musim perayaan ini.

Sumber: MR.DIY.

Anda juga boleh merapikan rumah dan kenderaan dengan lebih cepat menggunakan rangkaian produk penyelenggaraan MR.DIY sendiri seperti Semburan Anti-Karat MR.DIY W-4 untuk mengelakkan barangan anda daripada kakisan atau boleh juga menyelamatkan enjin kereta daripada kekotoran dengan AEROPAK Engine Surface Cleaner.

Nak berkebun pun boleh, jangan risau!

Yelah, ayah/suami yang sudah pencen di rumah pasti ingin melakukan satu aktiviti di rumah untuk mengisi waktu lapang, bukan? Kami faham. Jadi, anda boleh dapatkan sepasang Sarung Tangan INGCO Cut Resistant, manakala untuk menyiram tanaman pula anda boleh menggunakan MR.DIY Adjustable Garden Water Bottle Pump and Spray.

Sumber: MR.DIY.

Inginkan sesi badminton bersama keluarga dan rakan-rakan dengan menggunakan Shuttlecock AOLISH yang serba baharu dengan pertunjukan cahaya di rumah dengan Phantom ‘Star’ Light? PUN BOLEH.

Di MR.DIY ini apa yang anda inginkan, semua ada. Sebut sahaja.

Sumber: MR.DIY.

Jika anda merupakan pengguna regular aplikasi ShopeePay atau Boost, anda akan dapat menikmati lebih banyak faedah dan diskaun dengan pulangan tunai apabila membeli-belah secara tanpa tunai (Cashless) di MR.DIY.

Sumber: MR.DIY.

Pembayaran tanpa tunai (Cashless) ini sememangnya akan memudahkan kerja anda dan orang lain. Selain itu, ianya juga menjimatkan masa dan tak perlu beratur panjang untuk membuat pembayaran.

Kan lebih praktikal begitu. 🙂

KLIK SINI untuk mengetahui lebih tentang cara jimat bersama MR.DIY.

Anda juga boleh layari websiteonline store MR.DIY atau semak update mereka menerusi media sosial DIY di Facebook atau Instagram.

© 2022 BuzzKini. All Rights Reserved.